187 993 läst ·
634 svar
188k läst
634 svar
Privatimport från utanför EU
du betalar tull o moms på frakten åxå. Växlingskursen brukar ligga på bankernas interchangekurs plus 2% om du betalar med kontokort.
CN är iso koden för China. Mao det finns en massa säljare i China inkl Hongkong som säljer laddare billigt. Har iofs bara köpt till laptops och telefoner men leta du. Laptopladdarna var typ 80% billigare än i Sverige.
CN är iso koden för China. Mao det finns en massa säljare i China inkl Hongkong som säljer laddare billigt. Har iofs bara köpt till laptops och telefoner men leta du. Laptopladdarna var typ 80% billigare än i Sverige.
Slagborren med batteri går på 190$. Det är Makitas bhp454. Så farligt tycker inte att der är. Speciellt inte för vad man får. Varit på olika byggaffärer här och de kostar mellan 6-7k!! Det pris jag skrev, strax över 4000 är både den sladdlösa slagborren och en cirkelsåg med frakt. Det anser inte jag vara mycket för de grejerna. Det är ju, med svenska mått mätt, rena fyndet.
Är det speciellt mycket billiga än England?loftby skrev:Slagborren med batteri går på 190$. Det är Makitas bhp454. Så farligt tycker inte att der är. Speciellt inte för vad man får. Varit på olika byggaffärer här och de kostar mellan 6-7k!! Det pris jag skrev, strax över 4000 är både den sladdlösa slagborren och en cirkelsåg med frakt. Det anser inte jag vara mycket för de grejerna. Det är ju, med svenska mått mätt, rena fyndet.
Fan va det ska vara svårt!! Precis när man bestämt sig så har de slut på batterier. Bhp454-paketet har två batterier, djupkontrollspinne, bälte och lite annat med laddare. Detta för 299$. Då måste man ju köpa en adapter i sverige för laddaren. Eller så köper man bhp454z, två batterier och svensk laddare för ca360$. Vad hade ni valt?
Från USA kostar borren 1800 och från UK 3200. ungeför samma skillnad med cirkelsågen. Kan inte se att det skulle vara värt det. Garantin är ju inte direkt heltäckande och har en begränsad giltighetstid. Att de grejerna skulle gå sönder inom den tiden är inte så troligt. Om det nu skulle hända får man lämna in dem och då ändå komma undan billigare. Så resonerar jag iaf. Det är ju bara att köpa allt utom laddare därifrån och sedan köpa laddaren här eller en transformator till laddaren om man får med den väldigt billigt eller hur? Så stor är inte skillnaden att beställa från UK och US.Nimajneb skrev:
loftby, jag skrev bla att JAG skulle köpt en BORRHAMMARE istf slagborr samt kompletterat med en riktig SKRUVDRAGARE. Då slipper man ju köpa en slagborrmaskin
Jag tycker du kan lägga pengarna på vad du vill, men eftersom du verkar så osäker så bjuder jag på andra vinklingar.
Jag tycker du kan lägga pengarna på vad du vill, men eftersom du verkar så osäker så bjuder jag på andra vinklingar.
Heh, ja det är ju helt klart ett alternativ. Däremot verkar det så pass mycket billigare från USA att det nog blir därifrån. Men ditt alternativ blir det till att fundera på...Nimajneb skrev:
Allt är väl detsamma förutom laddaren? Har man då en svensk laddare till 230V så är det väl ingen skillnad eller?`Nimajneb skrev:
Du saknar troligtvis CE märkning samt att du behöver ju köpa till en laddare för masssa pengar.loftby skrev:
men va f..n det finns ju dom som satsar 4k på solvalla så varför inte chansa, det kan ju gå bra och då blir du ju glad.... om det nu var en slagborr du behövde...