6 588 läst ·
23 svar
7k läst
23 svar
Prisvärda alternativ till trätrall?
Staket på gång. Med tanke på stigande virkespriser var det omöjligt att motstå recycling på de gamla stolparna
Kul o se alla altan projekt o fint blir det!
Jag jobbar med tvätta tak fasader o altaner,, ett litet tips till era projekt ,innan skorna rör brädorna ska de har torkats av på tex dörrmatta eller galler inte vid dörren det sparar mycket på altanen/ terassen
Jag jobbar med tvätta tak fasader o altaner,, ett litet tips till era projekt ,innan skorna rör brädorna ska de har torkats av på tex dörrmatta eller galler inte vid dörren det sparar mycket på altanen/ terassen
Tack för tips. Återanvände gamla gallret som var nedfällt i trallen framför dörren och placerade det - framför altanen!L ladda skrev:
Återstår att se om folk använder det
Alla fem stolpar uppe. Börjat med brädor/ribbor. Tänkte först använda 22x95 men det var för mycket kvist vilket inte är bra om man vill såga ribbor. Nu blev det 28x120 och jag klyver bort en ribba på varje bräda. På varje sektion blir det 7 brädor och 11 ribbor. Avslutar med brädor som går nedanför altannivån eftersom jag slarvade med läggningen och inte fick utrymme för vanlig kjol.
Produkter som diskuteras: "stolphållarna"
Stolphållare PSU varmförzinkad FAST
För ingjutning i betong
52 kr inkl moms
Läs mer
Sådärja! Altanprojekt avslutat. Stolphattar hemmagjorda men det höll på att kosta en fingertopp. När det blir lite väderbitet kommer det att se enhetligt ut, nu är hattarna i nytt virke och stolparna femtonårigt
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden