2 477 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Prisuppskattning garage + carport?
Tänkt i lösvirke bygga garage samt carport och behöver en prisuppskattning.
Förutsättningar.
Marken är klar att börja singla och sätta kantelement, gör större delen av detta själv.
Avlopp el och vatten framdraget.
Att sätta upp stommen garage + carport och delar invändigt tar jag in snickare för. Gör mycket el, avlopp, gipsning, målning, m.m själv.
Har elektriker pris på allt i elväg, bra priser på mycket annat också.
Måtten är följande.
Isolerat garage som inte ska ha mer än 10-15grader vintertid, 8m djupt x 9m brett.Carport 8m djupt samt 7m brett.
Hade tänkt göra en enda stor platta 16m x 8m 200mm cellplast med golvvärme i hela fast bara koppla in delen där garaget ska vara.(bra att ha)
Garage.
3m invändigtakhöjd golvvärme, isolering väggar mm?, Endast en garageport, Betongpannor på taket.
Carport har jag inga större krav på. Enkelt och billigt. Kan vara plåttak.

Förutsättningar.
Marken är klar att börja singla och sätta kantelement, gör större delen av detta själv.
Avlopp el och vatten framdraget.
Att sätta upp stommen garage + carport och delar invändigt tar jag in snickare för. Gör mycket el, avlopp, gipsning, målning, m.m själv.
Har elektriker pris på allt i elväg, bra priser på mycket annat också.
Måtten är följande.
Isolerat garage som inte ska ha mer än 10-15grader vintertid, 8m djupt x 9m brett.Carport 8m djupt samt 7m brett.
Hade tänkt göra en enda stor platta 16m x 8m 200mm cellplast med golvvärme i hela fast bara koppla in delen där garaget ska vara.(bra att ha)
Garage.
3m invändigtakhöjd golvvärme, isolering väggar mm?, Endast en garageport, Betongpannor på taket.
Carport har jag inga större krav på. Enkelt och billigt. Kan vara plåttak.

Fortsättning från lösvirke eller byggsatstråden 
Att mitt dragit iväg lite beror på dels 19st takstolar (men ingen balk då) vill minnas de landade på ~33000:- ink frakt från Rättvik.
Jag har även räknat med en luftvärmepump knappa 13000:-
Halvmånefönstret ligger på ~7500:-
Om jag minns rätt var jag uppe i dryga 80' eller om det tom var 90' när grunden stod på plats (med rivning o bortforslingen av de gamla rucklet som jag nämnde).
Att mitt dragit iväg lite beror på dels 19st takstolar (men ingen balk då) vill minnas de landade på ~33000:- ink frakt från Rättvik.
Jag har även räknat med en luftvärmepump knappa 13000:-
Halvmånefönstret ligger på ~7500:-
Om jag minns rätt var jag uppe i dryga 80' eller om det tom var 90' när grunden stod på plats (med rivning o bortforslingen av de gamla rucklet som jag nämnde).
Här kommer en länk till 2 bilder på utsidan av garaget, som efterfrågades i den andra tråden.
http://www.byggahus.se/forum/smahus-garage-friggebod-m-m/84987-garagebilder-2.html#42
http://www.byggahus.se/forum/smahus-garage-friggebod-m-m/84987-garagebilder-2.html#42
Klicka här för att svara