2 106 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Prisjämförelse Byggmax - övriga leverantörer?
Hej!
När ni tog in offerter på material för altanbygget, hur stod era offerter då jämfört med Byggmaxspriser?
Att byggmax ev har sämre kvalitét, plocka själv mm är kanske givet jämfört med större byggvaruhus/brädgård. Men hur var priset? Mycket lägre/högre eller samma?
Jag har begärt in offerter på ca 45kvm altan (12 kvm tak + staket och ett plank) och där ligger de på 12' för virket (13,5' Beijer, specade längder) 2,5' skruv mm (5,6' Beijer, 3,1' Biltema) 1,9' för tak (4,3' Beijer).
Hur upplever ni att man kan få ner priset på de "storas" offerter? Går det att komma ner under Byggmax på 45kvm?
Tack på förhand.
När ni tog in offerter på material för altanbygget, hur stod era offerter då jämfört med Byggmaxspriser?
Att byggmax ev har sämre kvalitét, plocka själv mm är kanske givet jämfört med större byggvaruhus/brädgård. Men hur var priset? Mycket lägre/högre eller samma?
Jag har begärt in offerter på ca 45kvm altan (12 kvm tak + staket och ett plank) och där ligger de på 12' för virket (13,5' Beijer, specade längder) 2,5' skruv mm (5,6' Beijer, 3,1' Biltema) 1,9' för tak (4,3' Beijer).
Hur upplever ni att man kan få ner priset på de "storas" offerter? Går det att komma ner under Byggmax på 45kvm?
Tack på förhand.
Ja det går ofta att få ett likvärdigt pris, och då ofta på betydligt mer kvalitativa varor, om du vänder dig till en lokal brädgård.
Skippa "Lågpris-kedjorna" och "Beijer-svängen", lokala handlare ger ofta samma förmånlaiga priser som byggmax m.fl. dock utan massa flaschiga reklamblad.
Kan vara värt att kolla upp!
Själv handlar jag det mesta hos en lokal handlare, och där får man bra priser och en väldigt bra service som ingen byggmaxare kan erbjuda.
/elof
Skippa "Lågpris-kedjorna" och "Beijer-svängen", lokala handlare ger ofta samma förmånlaiga priser som byggmax m.fl. dock utan massa flaschiga reklamblad.
Kan vara värt att kolla upp!
Själv handlar jag det mesta hos en lokal handlare, och där får man bra priser och en väldigt bra service som ingen byggmaxare kan erbjuda.
/elof
Personligen tycker jag att kvaliteten på virket från de lokala handlarna/sågarna vida överstiger de "stora elefanterna". Dessutom är priset oftast i stort det samma. Hos min lokala såg är virket spikrakt och man tjänar åtskillig tid på att slippa stå och trängas på de stora firmorna och sortera ut bedrövligt sneda och skruvade bräder.
Bra! Jag håller med er fullt ut.
Jag hade en svag förhoppning om att Beijer skulle kunna ge något bättre pris än deras webb men tro det eller ej men på virket var de dyrare (kan ha med att göra att jag specade minsta längd på vissa av regelstommarna).
Jag blev förvånad när en brädgård som jag förknippar med "enbart" proffsmarknad har de lägsta priserna hittils, faktiskt ibland klart mycket billigare än byggmax och då med "märkes" varor ex trallskruv.
Tack för er input!
Jag hade en svag förhoppning om att Beijer skulle kunna ge något bättre pris än deras webb men tro det eller ej men på virket var de dyrare (kan ha med att göra att jag specade minsta längd på vissa av regelstommarna).
Jag blev förvånad när en brädgård som jag förknippar med "enbart" proffsmarknad har de lägsta priserna hittils, faktiskt ibland klart mycket billigare än byggmax och då med "märkes" varor ex trallskruv.
Tack för er input!
Produkter som diskuteras: "trallskruv"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
håller med doctool och ante--> det finns en anledning till varför man åker till som lokala brädgård. Dom vet vad dom håller på med, prisskillnaden är minimal och den kronan till du betalar har du tillbaka för att virket är bra.
Sen är det ju tyvärr så att öppentiderna är ju lite si o så
Sen är det ju tyvärr så att öppentiderna är ju lite si o så
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden