Jag antar att Hornbach inte godkänner prisgaranti mot Amazon.se? Någon som försökt?

Nu har jag inte läst just deras regler. Men brukar inte dylika regler begränsa till att det skall vara pris fysisk butik som jämförs?

H hempularen skrev:
Nu har jag inte läst just deras regler. Men brukar inte dylika regler begränsa till att det skall vara pris fysisk butik som jämförs?
Nej det fina med Hornbach är att dom kör mot nätbutiker också. Men däremot ska det vara svenska lager osv så gissar att dom kan vara kinkiga med det märkliga uppläget som Amazon kör. O andra sidan brukar dom vara otroligt schyssta när man pratar med dom i butik och inte via hemsidan.

• Gilla
JohanLun och 1 till
  • Laddar…
Kan bekräfta att Amazon.se täcks av prisgarantin. Åtminstone var det butiken i Hisings Backas tolkning.

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Instämmer , inga problem alls.
Köpt en del och det är inga problem att prismatcha.

Även jag hade en lyckad prismatch mot Amazon, gjorde det genom Hornbachs webbformulär.

Gäller samma fortfarande?
På produkt som både säljs och fraktas av Amazon.se alltså.

Jag har använt Hornbachs prisgaranti flera gånger (i butiken) genom att hänvisa till Amazon,se. Ett tips som jag tror redan nämnts är att använda EAN-numret, då kan de inte hävda att det är en annan produktvariant.

• Gilla
JohanLun
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.