3 593 läst ·
11 svar
4k läst
11 svar
Prisförslag åtgärda 4st brunnsmanschett avslutningar i en villa
Hej, jag behöver prisföslag på lagning/åtgärd av 4st brunnsmanschett avslutningar i en villa.
Är jättetacksam för svar/förslag
Är jättetacksam för svar/förslag
Du får räkna med en ökad risk för skada i badrum. Du kan ta hänsyn till denna risk i ditt bud för fastigheten genom att väga in risken. Att åtgärda problemet går nog inte med mindre än att göra om badrum eller annat våtrum, men förhoppningsvis fungerar det ändå hyggligt länge trots den ökade risken.
Problemet är att din försäkring inte täcker skadan på resten av huset om det börjar läcka vatten också, om skadan sprider sig till omrkingliggande rum, stomme osv. Således är det mer än badrummet du riskerar om du låter det vara.
Gissningsvis sticker den fram under klämringen. Vet inte om det finns dokumenterade fall där detta verkligen har orsakat skada... Enligt mig ska man bara kolla så att klämringarna inte sitter dåligt. Börjar man ta upp dem för att skära rent riskerar man att orsaka verkliga problem.
Sen är det som många skrivit risk för minskad heller helt utebliven försäkringsersättning vid vattenskada orsakat av detta. Men har det inte läckt än så är det väl inte helt otätt i alla fall...
Sen är det som många skrivit risk för minskad heller helt utebliven försäkringsersättning vid vattenskada orsakat av detta. Men har det inte läckt än så är det väl inte helt otätt i alla fall...
Hopplösa foton som besiktningsmannen tagit och beskrivningen av felet är otydligt. Vilket våtrumssystem/brunn har använts, vilken monteringsanvisning refererar han till och på vilket sätt kan han se att de inte har följts?T Tosse skrev:
Utan att veta felen på brunnarna blir en diskussion om åtgärd väldigt svår.
Jag ser en brunnsmanschett på t ex sista brunnen med ser inte att den skulle sticka ut under klämringen på fotot. Någon som kan se vad som är felet och markera med en pil i ett av fotona?
Klicka här för att svara