Hej

Hitta bara en massa gamla poster avseende pris på takkupa och tänkte uppdatera mig lite.

Vi har ett hus med sadeltak. Vi skulle behöva lyfta takhöjden i badrummet genom en takkupa. Det ska inte växlas av några takstolar och vi undrar vilket riktvärde i åtgång av tid och material och därmed kostnad för att utkontraktera ett sådant arbete skulle vara?

Har inte tagit in några offerter än, vilket skulle vara enklare för er att ge er syn på, men tänkte mer på hur mycket man ska göra själv och hur mycket man ska leja ut?

Det ska vara pulpet tak på kupan och ett fönster. Takfönster i kupan är en option beroende på pris.

Micke

Tjena
Det där är svårt att höfta på då det alltid är lite speciellt att bygga kupor, och en tanke bara. Hur ska ni göra en kupa utan att växla av takstolarna? Av det lilla som är fakta i texten så chansar jag att ni kommer behöva växla av 4-5 takstolar om det är tanken att det är hela badrummet som ska lyftas?

Den minsta kupan jag har gjort växlade vi av 4 takstolar och då var det badrummet 3 meter, men vi landade där dom hade ställt en extra takstol så klart :)

Och glöm inte bygglovet också, eftersom ni bör ha bygglov för kupan. Självklart om ni inte ska göra några påverkningar på bärande konstruktion, då krävs det bara en bygganmälan på det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.