Hej!
Räknar budget och skulle behöva veta vad som är rimligt att tänka sig betala för en gjuten platta på marken alternativt torpargrund. Vi kommer att ha en vattenmantlad kakelugn som förhoppningsvis håller grunden torr och varm - det är därför jag vågar tänka på torpargrund.
Tycker mig ha sett att platta på marken kan kosta väldigt olika, beoende på husföretag. Är 370.000 mycket? tomten är en svag sluttnin, med en relativt jämn "platå" för huset att stå i .
Om det står" Markarbeten" i produktionskalkylen - betyder det allt schakt? Någon sprängning eller ppålning behövs inte. Kan det kosta så mycket som 100.000 även utan "krångligheter"?
Tacksam för hjälp!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.