Hej!
Jag undrar om någon vet hur mycket denna takkupa skulle kosta att sätta in? Fönstret sitter på nedre delen av ett mansardtak i anslutning till en kattvind. Tacksam för svar.
Jag undrar om någon vet hur mycket denna takkupa skulle kosta att sätta in? Fönstret sitter på nedre delen av ett mansardtak i anslutning till en kattvind. Tacksam för svar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jo, det kostar mer att bygga större såklart. Det kommer bli billigare om du kan hålla dig mellan två takstolar och slippa undan avväxling. Jag tror dock inte att det blir jättestor skillnad.L LeKlint skrev:
För snickaren tar det i princip lika lång tid att montera en 120cm regel som en 240cm regel, förstår du hur jag menar?
Materialkostnaden blir lägre, men det kostsamma med en takkupa är ju snickarens timpeng.
Ok. Problemet här är att väggen som ska rivas är bärande så att man behöver sätta in en bjälke.J JSE skrev:Jo, det kostar mer att bygga större såklart. Det kommer bli billigare om du kan hålla dig mellan två takstolar och slippa undan avväxling. Jag tror dock inte att det blir jättestor skillnad.
För snickaren tar det i princip lika lång tid att montera en 120cm regel som en 240cm regel, förstår du hur jag menar?
Materialkostnaden blir lägre, men det kostsamma med en takkupa är ju snickarens timpeng.
Jag råder dig till att ta in 2-3 offerter på det.L LeKlint skrev:
Det är omöjligt att gissa sig fram till en exakt siffra. Räkna med samma pengar som guiden i rent budgetsyfte. Sen måste du ändå ta in offerter om du ska leja bort arbetet.
Klicka här för att svara