Frerider
S Spidertotz skrev:
Ja det hade varit bra. Tanken var finja anläggningsbetong fin som är mer gjort för det men precis som weber 45 och allt annat som är för endsmålet, så är det beställningsvara överallt.
Risken med en gjutning kontra en Rep produkt är just vidhäftningen, om din gjutning inte gifter sig ordentligt med den befintliga betongen så kommer den att spricka vid belastning och då är allt jobb ogjort bara att börja om ifrån början.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Frerider Frerider skrev:
Risken med en gjutning kontra en Rep produkt är just vidhäftningen, om din gjutning inte gifter sig ordentligt med den befintliga betongen så kommer den att spricka vid belastning och då är allt jobb ogjort bara att börja om ifrån början.
Yes det förstår jag😊 därav skapandet av tråden för att hitta rätt sätt som göra att vidhäftningen blir så bra som möjligt😊

Frerider
S Spidertotz skrev:
Yes det förstår jag😊 därav skapandet av tråden för att hitta rätt sätt som göra att vidhäftningen blir så bra som möjligt😊
Svaret är att det är en gambling med så små/tunna påslag därav finns Rep produkterna!

Frerider Frerider skrev:
Sen verkar weber 25 vara för max 50mm tjockt. Där är några ställen där det är tjockare.

S Spidertotz skrev:
Sen verkar weber 25 vara för max 50mm tjockt. Där är några ställen där det är tjockare.
Den är också dyr som kvicksilver såg jag nu 😅

Frerider
S Spidertotz skrev:
Då lägger man det bara i två skikt, men gjut du och be till fru Fortuna morgon, lunch och kväll året runt😉😂

Frerider Frerider skrev:
Då lägger man det bara i två skikt, men gjut du och be till fru Fortuna morgon, lunch och kväll året runt😉😂
Hehe får göra det. Kul nyans när flera andra säger att det går bra, och du typ säger att det kommer spricka och inte gå när en myra går över det.

Frerider
S Spidertotz skrev:
Hehe får göra det. Kul nyans när flera andra säger att det går bra, och du typ säger att det kommer spricka och inte gå när en myra går över det.
Myra var väl att ta i😂😂😂

Det flesta som svarar i trådarna är hemmapulare ha det i åtanke😉yrkesmän har lite mer än RH garanti med KtjL.

C
S Spidertotz skrev:
Jag har tvättat och blåst av ytan väldigt noggrant. Kommer gör det igen innan gjutning.
Har du ruggat upp den gamla ytan då?
Som sagt, svårt att få bra vidhäftning mot en slät yta impregnerad av oljespill och ingrodd lort.

Reparationsbetong brukar finnas på hyllan hos de mer välsorterade bygghandlarna.
Visst, typ 5 gånger så dyr som vanlig finbetong, men hur många säckar pratar vi om...

Redigerat:
Jag skulle ha kört på finbetong, precis som du är inne på.

Skulle det visa sig inte funka så har det inte kostat dig en förmögenhet och du kan göra om det.

Kramla
Frerider Frerider skrev:
Myra var väl att ta i😂😂😂

Det flesta som svarar i trådarna är hemmapulare ha det i åtanke😉yrkesmän har lite mer än RH garanti med KtjL.
Intressant svar tycker jag, varför fungerar inte den metod jag skrivit ovan?

D D_Anders skrev:
Ska du köra mycket på betongen så finns det kanske risk att den spricker och sen fryser sönder.

Kanske kan du använda fin anläggningsbetong blandat med armering t ex:
[länk]

Det håller ju i alla fall nere priset på rimliga nivåer.
Kommer troligen aldrig köra en bil över kanten. Moped på sin höjd. Garaget är ett gammalt 60-tals garage så det får knappt plats en modern bil på bredden. Plus så är det en mer arbetsyta än garage.

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Jag chansade och körde vanlig finbetong. Ingen trafik och mindre yta, dock med vatten som.rinner till en brunn. Återstår att se om det går sönder och i så fall bättre lagning behövs.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.