färrvärmetilloppet till min undercentral delar sig och går till varsin vvx. Ena vvx för rad och andra för tvv. Det som gör mig förrvirrad är faktumet att tillopsledningen delar upp sig och går in i båda vvx utan enskila ventiler. Just nu har jag alltså T primär 78 grader till båda vvx, men om jag inte vill ha ett flöde till rad vvx måste jag ju stänga av flödet för tvv. Annars går flödet rakt igenom och slösar på energi och höga returtemperaturer. Dessutom är T på sekundären hos rad vvx 42 grader, men 56 hos tvv vvx, men båda matas ju med samma flöde och temperatur på primären? Hur går allt detta ihop, finns det en ventil för båda eller är de inbyggda i vvx?