Är en grej på sidan som ska stannaa i ändlägena.

Sen kan du prova cirkpumpen lossa den stora "skruven" och det ska snurra innanför när du kör den manuellt. Du kan känna försiktigt med en skruvmejsel.

Men ibland kan pumphjulet lossnat så det snurrar i hålet men själva pumphjulet står still.
För att kolla det måste du skruva loss pumpen från pumphuset. 4 insekts samt först stänga kranarna .

Nu hinner jag inte mer idag

E Emanuel01 skrev:
Sen kan du prova cirkpumpen lossa den stora "skruven" och det ska snurra innanför när du kör den manuellt. Du kan känna försiktigt med en skruvmejsel.
Jag gick in i serviceläget och körde en testkörning på allt. Ställdonet flyttade sig, kompressorn startade och allt det andra också..

E Emanuel01 skrev:
Nu hinner jag inte mer idag
Tack för din hjälp! 🤟

T
Byter du slangarna så har du med största sannolikhet löst problemet. 😶

Nu har jag bytt slangar och växelventil. Växelventilen läckte va den gamla modellen med nål tryckande och dragande. Nu är de vridande modell så de funkar kanon läcker inte ut på radiator kretsen. Slangar va dåliga men inte mkt smuts i värmeväxlaren spolade ur. Nu går den kanon MEN pressostat l
Hög när jag kör enbart varmvatten. Blir pressostathög precis när den är uppe i varmvatten temp och ska stänga av tror ja satte 49grader stopptemp. Någon som förstår att de blir precis när den är uppe?

T tobbetk skrev:
Byter du slangarna så har du med största sannolikhet löst problemet. 😶
Har svarat under kan du fundera på va de kan va?😅

T
S Stevembk skrev:
Det kan vara att Hp-vakten är dålig och bryter för tidigt, det börjar nog bli dags att ringa efter en tekniker som får koppla på sig och kontrollera kylkretsen 😶

S Stevembk skrev:
Jag kommer byta ut vår Greenline ht-c9 från 2004 så snart den nya anländer. Anar att kompressorn sjunger på sista versen då jag får onormalt hög hetgastemperatur.

Edit: Nästa gång du provar så håll ett öga på vad du har för värde på hetgasen, finns att beskåda inne i menyerna.

T tobbetk skrev:
Det kan vara att Hp-vakten är dålig och bryter för tidigt, det börjar nog bli dags att ringa efter en tekniker som får koppla på sig och kontrollera kylkretsen 😶
Jag sänkte vv til 43 grader nu får se om de hjälper nått. Det är lite luftbubblor i glaset i mellanåt så kanske är dags för service på han🙂

P peter_sweden skrev:
Hur kollar jag det?

Vad innebär pressostat hög?
Det är en tryckbart som löser ut vid gör högt tryck i värmepumpens köldmedium

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.