Har tyvärr fått problem med ett företag på internet som av någon anledning inte retunerar en dyr mobil efter en enkel serviceåtgärd. Tålamodet börjar tryta nu efter sex veckor..:@:@

Påstötningar via telefon och email hjälper inte, så här behövs tyngre artilleri. Vad är bästa vägen?

Åka ditt med traktor och ett lass gödsel?

Seriöst, vad står det i avtalet med dom? Hur lång tid säger dom att det skall ta?

För farsan var polisanmälan det enda som hjälpte när han inte fick tillbaks sin från ett sånt där företag.

Finns nog ingen avtalad servicetid, men hur lång tid tar det att låsa upp en telefon som dom låst av misstag vid den föregående servicen??

Lite långt till Uddevalla härifrån, så det får nog bli Polisen. Jag ger dem till i morgon..

kolla vem som är styrelseordförande, ring honom 2 gånger om dagen och fråga hur han tänkt lösa det.

Ringde och ställde till ett sådant herrans rabalder med hot om allt från internetforum och Konsumentverket till Polisen, Tingsrätten och advokater att dom tydligen fann för gott att skicka mej en ny telefon. För en sådan skall nu vara på väg.

Vi får se..

Hade en liknande liten dispyt med en telefonverkstad för en 10 år sedan, det var en T28 iaf. Ibland måste man ta i lite för att vaxet ska skaka ur öronen och röven släppa från stolen:D

mycke_nu skrev:
Ringde och ställde till ett sådant herrans rabalder med hot om allt från internetforum och Konsumentverket till Polisen, Tingsrätten och advokater att dom tydligen fann för gott att skicka mej en ny telefon. För en sådan skall nu vara på väg.

Vi får se..
Att skriva om sin historia på internet är ett bra hot som tyvärr inte alla företag fruktar. En kompis till mig besökte en bilhandlare för att han ville provköra deras nya modell. Han hade tidigare ringt chefen för firman och frågat om de hade en bil inne för att prova, när han kom till bilhandlaren vägrade säljaren att låta honom prova bilen med motiveringen att "det vore slöseri med bensin". Han blev sur, eftersom han tagit ledigt från jobbet för att testa bilen, och sa att han skulle skriva om hur illa bemött han blivit av företaget, säljaren skrattade och sa något liknande "gör du det".

Sagt och gjort, han skrev om det i sin blogg på sitt stora community, hans kompisar skrev även de om det. Om man nu sökte på bilfirmans namn så handlade plats 1-5 på Google om hur ille de bemötte sina kunder och att de inte är intresserade av att sälja några bilar.

Efter ett par månader ringde firmans chef och bad om ursäkt och bad honom ta bort hans text, som svar fick han ett gapskratt i telefonen. :-)

Om det finns någon konsumentvägledare i kommunen så kan du ju alltid blanda in dom. Dom kan egentligen inte göra så mycket mer än en privatperson, men efter att dom ringt upp ett företag som strulade med mig så skärpte företaget till sig lite.

mycke_nu skrev:

Vi får se..
Ska bara rapportera att det dök upp en sprillans ny telefon (visserligen i fel färg, men det är OK) och en ursäkt via email.

Jag handlar mycket och gärna på internet, men nästa mobil köper jag nog i butik..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.