5 056 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Praktisk "låda" vid renovering av fönster
Hej!
Till sommaren ska jag ge mig på fönsterna i vår 30-tals villa och tänkte använda mig av linoljefärg. I min jakt på info såg jag en film där en person hade byggt en praktisk låda som hen satte fast fönstret i och som samlade upp allt skrap. Är det någon som förstår vad jag pratar om och har något tips på konstruktion? Jag hittar inte filmen igen och ska fixa fönsterna i ett hörn av vårt hus och vill slippa färgskrap i hela huset.
Tack på förhand!
Till sommaren ska jag ge mig på fönsterna i vår 30-tals villa och tänkte använda mig av linoljefärg. I min jakt på info såg jag en film där en person hade byggt en praktisk låda som hen satte fast fönstret i och som samlade upp allt skrap. Är det någon som förstår vad jag pratar om och har något tips på konstruktion? Jag hittar inte filmen igen och ska fixa fönsterna i ett hörn av vårt hus och vill slippa färgskrap i hela huset.
Tack på förhand!
Produkter som diskuteras: "färgskrap"
Färgskrapa Flexi Speedheater
Med 3 blad och hölster
499 kr inkl moms
Läs mer
Lät som en bra ide, ofta behöver man ju båda händerna när man skrapar och då kan det bli jobbigt att hålla dammsugaren. länka gärna in om du skulle hitta filmen igen, eller om du hittar en ritning på annat håll än här i tråden...
Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
Lägg ut en presenning och rulla ihop och tömm när du skrapat klart om du ska göra det inne
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden