111 529 läst ·
453 svar
112k läst
453 svar
Powermax Larm - England
man blir ju lite nervös när man läser sånt här om gsm larm
http://www.byggahus.se/nyheter/trådlösa-inbrottslarm-slås-ut-med-sändare
men antar att det inte är så många som kör med det + det slår ju inte ut själva larmet så det kan ju alltid larma så att grannar hör.
http://www.byggahus.se/nyheter/trådlösa-inbrottslarm-slås-ut-med-sändare
men antar att det inte är så många som kör med det + det slår ju inte ut själva larmet så det kan ju alltid larma så att grannar hör.
Har du siren så väljer nog inbrottstjuven hellre ett annat hus ändå. Dessutom vet dom ju inte vad du har för typ av larm så det är ju en chansning att köra med störsändare.
Sent from my Lumia 800 using Board Express
Sent from my Lumia 800 using Board Express
Jag har två Powermax Complete - det ena från TryggaHem (Th7000GSM) och det andra från England (http://www.powermax-alarm.co.uk/).
I jämförelse är TH7000 från TryggaHem handikappat - många funktioner och menyträd borttagna. I den engelska versionen finns bla möjlighet till 3 partitioner och till proxytaggar. Suveränt!
Har dock stött på ett problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med? I larmet från England har jag monterat en GSM-modul. Att kommunicera med larmet genom att skicka SMS eller ringa upp det och ge kommandon är inga problem.
Problemet är vid kvittens av larm och händelser - jag kan inte kvittera från den uppringda telefonen!
Det är väldigt många parametrar som går att ställa in i Complete - kanske har jag missat något under 4.5.1 "Defining Communication Parameters?"
I jämförelse är TH7000 från TryggaHem handikappat - många funktioner och menyträd borttagna. I den engelska versionen finns bla möjlighet till 3 partitioner och till proxytaggar. Suveränt!
Har dock stött på ett problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med? I larmet från England har jag monterat en GSM-modul. Att kommunicera med larmet genom att skicka SMS eller ringa upp det och ge kommandon är inga problem.
Problemet är vid kvittens av larm och händelser - jag kan inte kvittera från den uppringda telefonen!
Det är väldigt många parametrar som går att ställa in i Complete - kanske har jag missat något under 4.5.1 "Defining Communication Parameters?"
Lite nybörjarfråga här, men har ett Powermax Complete, eller Tryggahem Th7000, fast med lite prylar beställda från England. Hur som, tänkte gömma undan centralenheten på ett bättre ställe än entren. Undrar bara vad jag kommer behöva för saker. Inomhussiren är ju självklart, men ljudkommunikationen från centralenheten? Behövs någon enhet för det, och isf vilken? Tänkte om det kanske fanns högtalare i sirenenheten som sköter den delen
Drar rysligt fort iväg med pengar om man behöver enheter för minsta sak ^^
Om du vill larma på/av med knappsats behöver du en MAP, då är det bra att skaffa en två-vägs-MAP, den har högtalare i sig så att du lättare kan höra när du larmar på/av.Pippirull skrev:Lite nybörjarfråga här, men har ett Powermax Complete, eller Tryggahem Th7000, fast med lite prylar beställda från England. Hur som, tänkte gömma undan centralenheten på ett bättre ställe än entren. Undrar bara vad jag kommer behöva för saker. Inomhussiren är ju självklart, men ljudkommunikationen från centralenheten? Behövs någon enhet för det, och isf vilken? Tänkte om det kanske fanns högtalare i sirenenheten som sköter den delenDrar rysligt fort iväg med pengar om man behöver enheter för minsta sak ^^
Ok, tackar!Demmpa skrev:
Hur funkar det tro om jag köper en MKP-151 från england och har en svensk central? Blir tal och menyer på engelska då tro?
Jag har beställt ett Powermaster-10 kit med diverse tillbehör från powermaxshop.co.uk som var något dyrare i frakt men kompenserade det med lägre pris jämfört med securitywarehouse (som inte redovisar momsen förrän sista steget innan köp). Det kan vara värt att veta att det var så pass stor prisskillnad som ca 20% mellan dessa två när det gäller Powermaster-prylar.
Jag har haft två orderfrågor till powermaxshop idag och fått svar på båda inom en timme. Hoppas nu att leveransen är lika smidig!
Jag har haft två orderfrågor till powermaxshop idag och fått svar på båda inom en timme. Hoppas nu att leveransen är lika smidig!
Bra att du delar med dig. Ska också beställa snart.berberis skrev:Jag har beställt ett Powermaster-10 kit med diverse tillbehör från powermaxshop.co.uk som var något dyrare i frakt men kompenserade det med lägre pris jämfört med securitywarehouse (som inte redovisar momsen förrän sista steget innan köp). Det kan vara värt att veta att det var så pass stor prisskillnad som ca 20% mellan dessa två när det gäller Powermaster-prylar.