vafaan skrev:
Det går utmärkt det!
Jag har en svensk central och har kompletterat med grejer från UK.
Se bara till att få rätt frekvens (868MHz) på grejerna.
Tack för svaret! Då blir det att beställa lite godsaker.

Ni som har köpt GSM modulen till era powermax, fungerar det med ett vanligt kontantkort?
Funderar att skaffa en modul till mitt powermax pro larm

Jag skaffade ett vanligt Telia kontantkort, satte det först i en vanlig mobil och inaktiverade pinkoden, det fungerar bra.
Om man sen även registrerar kontantkortet så kan man ju sen logga in på mina sidor på telia och enkelt kolla saldot på det.

Redigerat:
Nån som har koll på om det verkligen är så mycket billigare i England? Har kollat runt på de siter som florerar i forumet, men verkar som att man måste ringa till alla för att få priser på just Complete/Pro-modellerna? Verkar dessutom som att det blivit billigare att beställa hemma?

Generellt sett är det billigare på andra sidan pölen, dels pga hårdare konkurens och sen har de lägre moms också.
Det varierar med produktgrupp men ett mail eller två kan det ju vara värt för att kolla

mats_o skrev:
Det varierar med produktgrupp men ett mail eller två kan det ju vara värt för att kolla
sant

Hej
Jag får mycke fel larm på två pir-sensor. kan jag göra noget ved dette?
Jag fik idag fel larm kl. 13:43 och igen kl. 14:38 det är en sensor som kun är på nå vi inte är hemma, är vi hemma och larmen är på, är sensoren inte på i home-funtion
Jag har en sensor mere som ochså kommer med mycke fel-larm.

Jag skulle prova att på de sektionerna som har problem lägga in det som kallas "Dörrsignal" som "Talande" så att du när du är hemma kan höra när sensorn larmar och se om det är något som stör den, t.ex. solljus, värmekälla, husdjur eller något annat.

Funktionen kan programmeras in på sektionerna och sedan enkelt slås av och på med en knapptryckning, så de inte behöver prata hela dagarna. :D

Har inte fått kläm på det här med hur man kan konfigurera Powermax Complete. Kan jag, om jag köper från England, aktivera enbart ett skalskydd när jag är hemma och om jag är borta aktivera både skal- och rörelsedetektorer på ett enkelt sätt?

PTM, ja det är enkelt gjort.

3pac, om du inte har husdjur hemma är det till 90% en värmekälla som utlöser larmet.

PTM skrev:
Har inte fått kläm på det här med hur man kan konfigurera Powermax Complete. Kan jag, om jag köper från England, aktivera enbart ett skalskydd när jag är hemma och om jag är borta aktivera både skal- och rörelsedetektorer på ett enkelt sätt?
Lägg in dörrar som "skal" (vet inte vad det kallas på engelska) och rörelsedetektorer com "volym".
Larma på i hemmaläge med hus-knappen och bortaläge med hänglåset.:)

Jag beställde och fick ett Powermax+-kit och lite extra prylar från SecurityWarehouse nyligen utan några problem. Lagd ordern den 5 maj och fick allting hemlevererade den 13 maj. Det tog nån dag extra för att jag ångrade mig först efter att ha betald ordern (jag kom på att jag skulle behöva fler magnetkontakter etc och det kostar extra frakt om man lägger ny order, alltså de slår inte ihop en betald icke levererade order och en nylagd order och skicka tillsammans) men sen kontaktade jag dem och bad att skicka ordern.

Allt ser bra ut och jag håller på att konfigurera den. det enda som var "fel" var att de skickade MKP-150:an med engelsk strömkontakt! Både larmet och GSM-modulen har dock Svensk strömkontakt.

Har ett Powermax + larm sedan ett par år tillbaka. Enligt bruksanvisningen så ska man behöva göra det med jämna mellanrum. Har inga indikationer på att det är slut nu, men jag tänkte kolla upp vad det ska vara för typ av batteripakk och var man kan köpa det. Antar att det blir betydligt billigare att köpa det själv över nätet än att vända sig till de som installerade larmet.
Någon som vet vad det ska vara för batteripakk? Var kan den köpas?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.