Byggahus.se
Ska skaffa larm. Blir nog ett PowerMaster-10 G2.
När larmet är avstängt skickar det ut signaler till styrenheten?
tänkte mest på att vissa säger ju att trådlösa signaler kan vara farliga för hälsan. Som wifi.

Har hund och katt.
Någon som varit med om att larmet utlöst av djuren?
 
Du menar att signalerna mellan detektorer och centralapparat är hälsovådliga?
Det är svaga signaler som sänds under mycket kort tid, har ej sett några belägg för att folk har avlidit av detta.

Jag skulle anta att larmet pollar detektorerna regelbundet, kanske var 60:e minut för att säkerställa korrekt förbindelse även när larmet är i frånkopplat läge.

Att hund&katt löser ut larm sker dagligen. Katter kan flyga upp på bokyllor etc.
 
E etompau skrev:
Du menar att signalerna mellan detektorer och centralapparat är hälsovådliga?
Det är svaga signaler som sänds under mycket kort tid, har ej sett några belägg för att folk har avlidit av detta.

Jag skulle anta att larmet pollar detektorerna regelbundet, kanske var 60:e minut för att säkerställa korrekt förbindelse även när larmet är i frånkopplat läge.

Att hund&katt löser ut larm sker dagligen. Katter kan flyga upp på bokyllor etc.
Ja, jag menar om signalerna mellan detektorer och centralapparat är hälsovådliga?
 
Har ej sett ngn information om detta. Ingen tillverkare vill sätta prylar på marknaden som skadar människor.
 
Vi har ett sånt larm sedan sex år (och lever fortfarande). Har även katt och han lyckades dra igång larmet en gång när han hoppade upp på ett högt bord och då tydligen kom för nära kameran. Han har inte varit på bordet sedan dess. Håller han sig bara på golvet eller i soffan är det inga problem att ha larmat.
 
Det är nog katten som riskerar dra igång något. Särskilt om den busar med hunden... Gäller att tänka sig för o inte rikta detektor mot något som kan sättas i rörelse, klättras eller hoppas upp på. Kommer nog gå bra!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.