Cyklade iväg ...Var det så enkelt.. :( Det behövdes bättre täckning. :/ Hur ska jag nu få det? Tror ni 3 meter eller 1.5m antennen förstärker tillräckligt?

M
r3tina skrev:
Cyklade iväg ...Var det så enkelt.. :( Det behövdes bättre täckning. :/ Hur ska jag nu få det? Tror ni 3 meter eller 1.5m antennen förstärker tillräckligt?
Vänta tills du även kan testa Mobil2 (Telias nät). De kanske har bättre täckning?

• Gilla
r3tina
  • Laddar…
Åter tack!! Sökte på nätet.. telia verkar ha bättre täckning. Då kanske mobil2 fungerar bättre! :)

Alltså deras troubleshooting är riktigt dåligt!!

En sista sak.. om jag kodar in alla enheter med batteriet. Vad händer om jag tar ut batteriet? Försvinner allt som jag programmerat då? Tänkte jag förbreder allt.. Tusen tack!

Jag har exakt samma problem med larm som jag köpt från England. Jag försöker köra med telenor kontantkort, och får GSM net fail hela tiden. Jag köpte till och med till den externa antennen, inte för att det gjort någon skillnad. Jag har stoppat larmet i bilen och kört runnt stan, och fortfarande inte fått det att funka.
@r3tina: löste det sig för dig när du bytte till Tele2?

Mitt powermaster 10 från england kan skicka sms vid larm...men ej styras via sms eller samtal.

Kan de oxå bero på simkortet??
Kör halebop kontant kort.

BigR
Anger du rätt användarkod efter smskommandot?

Japp samma kod som jag larmar av och på med.
När jag ringer larmet. Bryts samtalet efter 1 signal.

BigR
Säkerställ att du använder rätt smskommando för just din programversion. På svenska larm har dom bytt kommando någon gång.

Mitt larm bryter också om jag råkar ringa det. Varför ringa? Kan man styra larmet med knapptoner?

Nä. .klart man inte behöver ringa. Ja ringa funktionen finns men funkar ej.

Jag har version 16
Skriver typ AW **** STATUS **** osv. Har testat både små stora bokstäver.
Nån idé?

BigR
Testat både away och aw? Testat med och utan mellanslag mellan kommando och kod?

Japp de har jag gjort.
Jätte tråkigt att de inte funkar när de väl blir ett falsklarm och man inte är hemma. Då får grannarna lida till batteri tar slut.

BigR
Använder du partitioner? Isåfall måste du väl ange vilket partitionsnummer du kommunicerar med.

Löste sig problemet eller är det begränsningar med GSM styrning av UK varianten (eller är det version 16 som är problemet)?

Problemet kvarstår.
Idéerna mina är slut.
Jag ska skicka tillbaka gsm modulen.
Få se om de är fel på den.

Patteras skrev:
Problemet kvarstår.
Idéerna mina är slut.
Jag ska skicka tillbaka gsm modulen.
Få se om de är fel på den.
Efter att ha redogjort i detalj för problemet i mail med dem vidarebefordrade Securitarehouse mig till telefonsupport, alltså Visonics support och de var kunniga oh kunde hjälpa mig. Om du har gjort allt, be att talande dem.
/R

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.