Byggahus.se

PostNord levererade mitt paket till någon annan

1. Strip
    Medlem · Nivå 10
    Ibland kan logistiksystemen markera en försändelse som levererad, när den i själva verket ligger hos tullen. Då får man vänta några dagar så dyker det snart upp igen, på rätt plats.

• Laddar…
  2. D
    Medlem Nivå 1
    Detta hände mig för en tid sedan ( via Aliexpress), PostNord sa att dom inte kunde göra något för i deras system såg allt levererat ut och jag var ej den som var deras kund så dom sa att jag skulle kontakta Aliexpress.

Då man inte ger den faktiska butiken pengarna innan du godkänner att du fått varan så är dom rätt mån om att det blir rätt.

Sedan var det chatt med dom under en tid innan dom tillslut skickade nya. Om dom i sin tur kunde kräva PostNord på pengar vet jag ej.

Det enda problemet var att dom skulle förstå, dom skickade först bara en print på spårningen av paketet som stod levererad, och sa kontakta fraktbolaget.. Men som sagt dom är väldigt mån om det betyg du sätter då sidan är byggd som den är!

Så kontakta även Aliexpress, dom har ju inbyggd direktchatt med butik, som man oftast får svar snabbt.

3. M
    Medlem · Nivå 5
    Har du möjlighet att ta kontakt med den som fick leveransen?

• Laddar…
  4. Höörsbo
    Medlem Nivå 1
    Ta allt genom appen aliexpress. Antingen får du en återbetalning eller så skickas nya varor. Oftast gör de återbetalningar. Aliexpress är en motsvarighet av Wish som fungerar likadant;)(y)

• Laddar…
  5. E
    Medlem Nivå 1
    Min bror var med om exakt samma upplevelse några veckor sedan. Det visade sig då att det var säljaren på Aliexpress som givit honom fel kollinummer och det därför såg ut som PostNord skickat ditt paket till någon annan. Skulle tro du fått samma sak.

Kolla upp vikt och mått på ditt paket och hör med posten, skulle tro det inte stämmer. Du lär få vända dig till säljaren som dubbelkollar kollinummer, skulle tro felet ligger där, inte hos PostNord.

6. M
    Medlem Nivå 1
    Köpte en robotdammsugare från Kina genom Ebay, denne blev "levererad" i Tyskland o ja fick den aldrig..

PayPal användes vid köpet, tänkte va bra, då får ja hjälp...

Ringer dem o gör en anmälan, får avslag för "den e ju levererad"... PayPal kan fara åt helvete

7. DiscoDuck
    Medlem Nivå 1
    Har du betalat tull/moms plus 75 kr expeditionsavgift än? Det kommer mejl eller brev. Det är nog ingen som slipper undan numera, så har du inte fått avi ännu ligger nog paketet hos tullen.

8. M
    Medlem Nivå 1
    Den kom till Tyskland i september, har inte fått något mail eller brev om tull..

Säljaren bad om svar från DHL, ge svarade honom att "de inte vet vart de har levererat paketet..."

9. J
    Medlem Nivå 10
    Mitt sista kinapaket kom till tullen och jag betalade tull moms och avgift.
    Sen hände inget. Trackingen visade att det fortfarande var under leverans. Efter en månad kontaktade jag postnord som beklagade och sa att det var förkommet.
    Den ende som kunde reklamera var kinesen som sålt prylen. Lycka till med det.
    Det hade också gått så lång tid att det var försent att reklamera på ebay.
    Så no more China business. Blir för dyrt

10. N
    Medlem Nivå 6
    AliExpress fanns ganska långt före Wish... Wish är sämre på allt, förutom att de har avtal med PostMord.

11. Höörsbo
    Medlem Nivå 1
    Ok jag skrev inget om vilket som först bara att de funkar likadant...

• Laddar…
  12. R
    Medlem Nivå 1
    Hände samma sak för mig när jag beställde en studsmatta med diameter 5m. Skulle levereras mot signatur av mig. Tog ledigt från jobbet en hel dag men ingen studsmatta dök upp. Sent på kvällen ringer en person som bor några km bort och sa att dem hade en studsmatta på sin uppfart med mitt namn. Då jag varken har bil eller släp blev det ganska svårt att lösa det hela. Försökt nå PN men oavsett tid på dygnet så var det alltid runt 200 personer före i kön...

13. F
    Medlem · Nivå 10
    Aliexpress garanterar återbetalning av ditt köp om varan inte anlänt inom en viss tid. Hur bra det fungerar i praktiken vet jag inte eftersom jag aldrig haft nått problem med att få det jag beställt. Kineserna har andra adressystem än vad vi har i väst, det är lätt hänt att dom blandat ihop namn och gatunamn, postadresser o.s.v så att det blir fel.
    Gå in på My orders på aliexpress och leta upp säljaren, där finns en länk "open dispute". Det är där du ska börja. Är det en bra säljare så skickar dom nya produkter.

14. M
    Medlem Nivå 1

Det har hänt mig också men du får igen pengarna av aliexpress om du gör en reklamation hos dem. Men gör det för det sista-datum som står på ordern.

Redigerat 14 dec 2019 10:22
  15. F
    Medlem · Nivå 10
    Trams EU har tyvärr bestämt att allt som kostar över 22euro och kommer utifrån EUs gränser ska tullas in från första januari 2020. Så ska man beställa nått dyrare från Kina så lönar det sig att göra det direkt. Antagligen är det Brexit vi har att tacka för de nya tullarna.

• Laddar…