382 769 läst ·
2 273 svar
383k läst
2,3k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
Till mig sa de en gång att det inte fanns farbar väg fram till mitt hus.13th Marine skrev:
Tur att inte alla bilar och tunga fordon som går på våra gator och motorvägar där jag bor vet det, för då skulle nog någon fraktkris uppstå, då jag bor precis vid container-, industri- och oljehamnarna...
Dagen efter hade infrastrukturen rättat till sig, för då kom paketet...
Det är alltså ditt fel att alla barn kommer att gråta sig till sömns på julafton då klapparna uteblir...Jiji skrev:
Från: https://dagenslogistik.se/fraktkrisen-fortsatter-ingen-lattnad-i-sikte/
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Vi köpte ju en paketbrevlåda i sommar, tyvärr verkar inte PostNord förstå dess funktion. Har flera gånger fått att de inte kunnat leverera, då sväljer ändå lådan paket på ~700x400x300.
Har funderat på göra en instruktion
Har funderat på göra en instruktion
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 742 inlägg
Jag sitter nu i en goddagyxskaft-mailtråd med kundtjänst på posten, men trots tre meddelanden så svarar de fortfarande envetet "Tilläggstjänsten "Leverans vid dörr" görs inte till mottagare på lantbrevbärarlinjer..."Snailman skrev:
Man förutsätter ju att posten är datoriserad och dels vet de ju postnumret som står på paketet och dels vet de ju om ett visst postnummer har en lantbrevbärare eller ej, och har de lantbrevbärare så borde man ju inte kunna välja alternativet vid dörren.
Det är väl för att sköta sådant automatiskt som man datoriserat verksamheten.
När jag frågar hur fasiken man ska veta det utan att de skriver det någonstans.
Och att du kunde beställa den tjänsten i så fall..13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 742 inlägg
"Det står på sida fyra i avtalsvillkoren"...
Vilken tur att de inte har ett ord om det på hemsidan...
https://www.postnord.se/skicka-forsandelser/brev-och-vykort/varubrev
Eller i spårningen:
13th Marine skrev:
Märklig regel hur som helst. Det bör ju vara ännu enklare för en lantbrevbärare att flytta paketet till ytterdörren än för brevbärare i stan.P Pin skrev:
Hos mig får min brevbärare gå upp för tre trappor för att lämna över samma typ av försändelse. Han ringer dessutom på dörren. Har fungerat klockrent.
Från 1 Nov blir alla varubrev utdelade till dörren om de inte går in i lådan/boxen (lantbrevbäring egna villkor). Hittar man inte mottagaren eller om villan känns osäker att gå in på (grävjobb, hundar etc) så skickas brevet till ombud.
Det handlar inte om det utan att man har långa sträckor och bilen rymmer inte hur mycket som helst.L Ludde67 skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 742 inlägg
I mitt fall hade de med sig paketet, det är 40m till ytterdörren från brevlådan.Silver78 skrev:
Tycker det är dåligt att erbjuda en tjänst och gömma vissa undantag i villkoren.
Läste nått att vi har 750 000 som har lantbrevbärare, så det är inte så ovanligt.
Jag hade valt ett annat leveranssätt om jag vetat att de inte tänkte leverera till dörren.