Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

401 Röster 42,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

179 Röster 18,9%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

334 Röster 35,2%
  • Jag använder inte Posten

33 Röster 3,5%
  • Antal röster
    948
13th Marine 13th Marine skrev:
De svarade snabbt på kundtjänst:

Visste inte att vi hade lantbrevbärare. Men det borde betyda att de flesta andra paket borde de köra ut till mig istället för att lämna till ombud :thinking:
Till mig sa de en gång att det inte fanns farbar väg fram till mitt hus.

Tur att inte alla bilar och tunga fordon som går på våra gator och motorvägar där jag bor vet det, för då skulle nog någon fraktkris uppstå, då jag bor precis vid container-, industri- och oljehamnarna...

Dagen efter hade infrastrukturen rättat till sig, för då kom paketet... :rofl:

• Haha
  • Gilla
Dowser4711 och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren
Vi köpte ju en paketbrevlåda i sommar, tyvärr verkar inte PostNord förstå dess funktion. Har flera gånger fått att de inte kunnat leverera, då sväljer ändå lådan paket på ~700x400x300.

Har funderat på göra en instruktion ;)

richardtenggren richardtenggren skrev:
Har funderat på göra en instruktion ;)
Tror du att de kan läsa den?!?!? Då de knappt klara av att läsa en adress ibland.....

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
R roli skrev:
Tror du att de kan läsa den?!?!? Då de knappt klara av att läsa en adress ibland.....
Tänkte mig bilder ;)

• Haha
  • Gilla
fribygg och 2 till
  • Laddar…
Snailman Snailman skrev:
Man förutsätter ju att posten är datoriserad och dels vet de ju postnumret som står på paketet och dels vet de ju om ett visst postnummer har en lantbrevbärare eller ej, och har de lantbrevbärare så borde man ju inte kunna välja alternativet vid dörren.
Det är väl för att sköta sådant automatiskt som man datoriserat verksamheten.
Jag sitter nu i en goddagyxskaft-mailtråd med kundtjänst på posten, men trots tre meddelanden så svarar de fortfarande envetet "Tilläggstjänsten "Leverans vid dörr" görs inte till mottagare på lantbrevbärarlinjer..."
När jag frågar hur fasiken man ska veta det utan att de skriver det någonstans.

Jag sitter nu i en goddagyxskaft-mailtråd med kundtjänst på posten, men trots tre meddelanden så svarar de fortfarande envetet "Tilläggstjänsten "Leverans vid dörr" görs inte till mottagare på lantbrevbärarlinjer..."
När jag frågar hur fasiken man ska veta det utan att de skriver det någonstans.
Och att du kunde beställa den tjänsten i så fall..

Alfredo Alfredo skrev:
Det är alltså ditt fel att alla barn kommer att gråta sig till sömns på julafton då klapparna uteblir... :cry::(:mad:

[bild]

Från: [länk]
Förmodligen.

richardtenggren richardtenggren skrev:
Tänkte mig bilder ;)
Ungefär som i PostNord appen då där det finns något som kallas "augmented reality".

Illustration av en person bredvid en kub med måtten 170 cm och 17 cm och knapp för augmented reality.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kan någon förklara vad det gör för nytta i denna app?

• Haha
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ungefär som i PostNord appen då där det finns något som kallas "augmented reality".

[bild]

Kan någon förklara vad det gör för nytta i denna app?
En man på 170 cm tror att paketet är 30 cm, medan det i verkligheten är blott 17 cm? :cool::crysmile::oops:

kanske det är brevbäraren som är far till alla barnen?

• Haha
MultiMan och 4 till
  • Laddar…
:crysmile:
"Det står på sida fyra i avtalsvillkoren"...

Vilken tur att de inte har ett ord om det på hemsidan...
[länk]
[bild]
[bild]
Eller i spårningen:
[bild]
P Pin skrev:
En man på 170 cm tror att paketet är 30 cm, medan det i verkligheten är blott 17 cm? :cool::crysmile::oops:

kanske det är brevbäraren som är far till alla barnen?
Märklig regel hur som helst. Det bör ju vara ännu enklare för en lantbrevbärare att flytta paketet till ytterdörren än för brevbärare i stan.

Hos mig får min brevbärare gå upp för tre trappor för att lämna över samma typ av försändelse. Han ringer dessutom på dörren. Har fungerat klockrent.

Från 1 Nov blir alla varubrev utdelade till dörren om de inte går in i lådan/boxen (lantbrevbäring egna villkor). Hittar man inte mottagaren eller om villan känns osäker att gå in på (grävjobb, hundar etc) så skickas brevet till ombud.

L Ludde67 skrev:
Märklig regel hur som helst. Det bör ju vara ännu enklare för en lantbrevbärare att flytta paketet till ytterdörren än för brevbärare i stan.

Hos mig får min brevbärare gå upp för tre trappor för att lämna över samma typ av försändelse. Han ringer dessutom på dörren. Har fungerat klockrent.
Det handlar inte om det utan att man har långa sträckor och bilen rymmer inte hur mycket som helst.

Silver78 Silver78 skrev:
Det handlar inte om det utan att man har långa sträckor och bilen rymmer inte hur mycket som helst.
I mitt fall hade de med sig paketet, det är 40m till ytterdörren från brevlådan.
Tycker det är dåligt att erbjuda en tjänst och gömma vissa undantag i villkoren.
Läste nått att vi har 750 000 som har lantbrevbärare, så det är inte så ovanligt.

Jag hade valt ett annat leveranssätt om jag vetat att de inte tänkte leverera till dörren.

• Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.