kashieda kashieda skrev:
Bara lite i ansiktet. Vi har en askhink också, men den var redan full...
Askonsdag är inte förrän i i påsk, håll rätt på högtiderna!
(Och krya på dig!)

• Gilla
  • Haha
-PC- och 4 till
  • Laddar…
S
kashieda kashieda skrev:
Bara lite i ansiktet. Vi har en askhink också, men den var redan full...
Du skulle ha halkbekämpat med askan istället.

• Gilla
4774
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Förvånandsvärt effektivt faktiskt. Så gjorde jag när jag eldade.🙂

S sinuslinus skrev:
Det var inte halt, bara mörkt.

kashieda kashieda skrev:
Det var inte halt, bara mörkt.
Klart det blir mörkt med aska i ansiktet!

• Haha
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
S
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Klart det blir mörkt med aska i ansiktet!
Eldar man ute så blir det ljust ute och askan är redan ute.

• Gilla
4774
  • Laddar…
Lyfter tråden som en liten påminnelse, gör inte som mig och pressa på för att hinna lite mer på kvällen. Den sista timmen har snart kostat mig två månaders verkstadstid!

"Jag skulle bara"
Så börjar de flesta berättelserna om mina skador, och även den här... Men från den här gången har jag en tydlig påminnelse med mig för resten av livet, hoppas den får mig att haja till nästa gång!

Vad gick då fel?
Primärt ignorerade jag två skyddsfunktioner (och skyddet ovanför frässtålet ska jag fixa "vilken dag som helst")
-Glömde justera tillbaka och spänna fast fräsanhållet efter att ha justerat höjden
-Spände inte fast spillbiten jag skulle testa med, den var lite för kort för jiggen
-> För första gången på 30+ fräsningar med stålet så hugger det, och fräsen kastar iväg biten som jag håller för hand i jiggen

Det hade kunnat gå mycket sämre, men det hade varit mycket bättre om pekfingertoppen fortfarande suttit på mitt finger (var med mig till akuten men benet var för trasigt för att laga). Även långfingret fick stryk, yttre leden spräckt = veckor med spik för att imobilisera och mellanleden har de skruvat fast en "ny" bit på (återvunnen från amputerade pekfingertoppen) vilket innebär att jag troligast kommer drabbas av förslitningsskador samt begränsad rörlighet. Sträcksenorna lyckades jag också kapa, men nu är jag igång med rehab för fullt så det går åt rätt håll!

Kortfattat så fungerar det väldigt dåligt att fingerskarva fingrar med en fräs, så det behöver ni inte testa 😬

• Ledsen
  • Wow
  • Gilla
FreQa och 29 till
  • Laddar…
B
Jaha, närkontakt med klyvsågen. Skulle bara... och vips så kommer det bara problem så låsa upp mobilen med tummen ett tag framöver 🤯

• Skadad tumme med skärsår efter en olycka med klyvsåg, person håller upp tummen över vask.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Blödande tumskada efter kontakt med klyvsåg, finger nära diskbänk.
    Skapa konto
  • Ledsen
  • Arg
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Satsuki
B breakman skrev:
Jaha, närkontakt med klyvsågen. Skulle bara... och vips så kommer det bara problem så låsa upp mobilen med tummen ett tag framöver 🤯
Du kan prova superlim om du inte tänker åka in och sy…

Satsuki KristinaRT skrev:
Om det finns något att limma fast..

Satsuki
Frustrator Frustrator skrev:
Om det finns något att limma fast..
Går också att limma och trycka ihop ;)

• Gilla
gusvo085
  • Laddar…
Går också att limma och trycka ihop ;)
Äldre man med ansiktet sammantryckt i en rolig min, svartvitt foto.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Maria T och 9 till
  • Laddar…
B
Känns inte som det finns något att sy elller limma, blev en liten krater. Ringer vårdcentralen imorgon så får någon där kolla bara för att...

B
Tänker att det växer ut som med pekfingret
B breakman skrev:
Hur pass stor var skadan innan nål och tråd kom fram? Blir lite nyfiken då jag hyvlade av toppen, den tejpades bara och har sedan växt ut med återställd känsel.

April 2017
[bild]

Idag
[bild]

Satsuki
B breakman skrev:
Känns inte som det finns något att sy elller limma, blev en liten krater. Ringer vårdcentralen imorgon så får någon där kolla bara för att...
I så fall är det nog bara att tejpa och lägga om. I morgon är det dessutom för sent att sy, men bra idé att be en distriktssköterska att titta och lägga om…

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.