S stiga_villa skrev:
Jag har en billig anslut från jula. Har "draperi" som tätar runt balkongdörren. Draperiet bågnar inåt pga tryck när jag kör ac:n trycket släpper om jag öppnar ett fönster men då släpper jag ju in värmen.... Har ventilation ovanför fönstret öppet men bågnar ändå. Bor i lägenhet. Hur ska jag göra för att det ska bli bäst ska jag ha ett fönster lite på glänt? Sista bilden visar hur det bågnar
[bild] [bild] [bild]
Någon som testat att koppla frånluftslangen från portabel ac till frånluftsventil? Har 2st frånluftsventiler i lägenheten plus spiskåpan. Får ett grymt undertryck när jag kör med fönsterkit det bågnar inåt. Enda sättet att bli av med det är att öppna ett fönster och då kommer värmen in. Testat att stänga frånluftsventilerna men hjälpte ej. Temperaturen sjunker ej trots 2 dygn med konstant drift av portabel ac

P
S stiga_villa skrev:
Någon som testat att koppla frånluftslangen från portabel ac till frånluftsventil? Har 2st frånluftsventiler i lägenheten plus spiskåpan. Får ett grymt undertryck när jag kör med fönsterkit det bågnar inåt. Enda sättet att bli av med det är att öppna ett fönster och då kommer värmen in. Testat att stänga frånluftsventilerna men hjälpte ej. Temperaturen sjunker ej trots 2 dygn med konstant drift av portabel ac
kan gå men den kommer alltid ta in lika mycket varm fuktig luft från utsidan.
dessa maskiner suger verkligen

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.