Du kan men det skulle jag inte rekommendera.
Att blåsa ut varm fuktig luft i en skorsten låter i teorin inte toppen. Finns det fler ventiler anslutna till samma kanal finns det stor risk för problem.
Då är det bättre att använda ett fönsterkit och blåsa ut den vägen.
Att blåsa ut varm fuktig luft i en skorsten låter i teorin inte toppen. Finns det fler ventiler anslutna till samma kanal finns det stor risk för problem.
Då är det bättre att använda ett fönsterkit och blåsa ut den vägen.
Nu vet jag inte vad du har för maskin, ofta blåser dom ju ut varm fuktig luft.
Kanske inte din då om du samlar allt vatten i behållaren.
Är det varm, torr luft är det väl ok, är det varm fuktig är det sämre, murstocken kommer bli skönt blöt.
Men oavsett kommer nog maskinen inte prestera jättebra med det adderade mottrycket. Dom är ju ofta designade för fritt blås genom 2m 20cm slang.
Är det varm, torr luft är det väl ok, är det varm fuktig är det sämre, murstocken kommer bli skönt blöt.
Men oavsett kommer nog maskinen inte prestera jättebra med det adderade mottrycket. Dom är ju ofta designade för fritt blås genom 2m 20cm slang.
Jag har bara en enkel maskin inköpt på maxi.O [old rusty] skrev:Nu vet jag inte vad du har för maskin, ofta blåser dom ju ut varm fuktig luft.
Är en tunn slang bak på maskinen jag lägger i en spann. Så en varm dag blir det ju 10L vatten på ett dygn.
Men är ju varm luft som blåser ur slangen. Så kanske ingen bra idé att ta det i ventilation då
Klicka här för att svara