Hej,
Vi har en pool som blev klar på senhösten. Har en mindre lyckad/temporär vintertäckning på som troligen klarar sig till våren, vilket leder till min fråga.
Är inne på ett rullande pooldäck typ Aqvisdeck som klarar både sommar- och vintertäckning. Aqvisdeck är självklart det enklaste alternativet eftersom det bara är att plocka ihop det själv efter leverans, men den har ju också en saftig prislapp.
Finns det någon här som har lyckats med något liknande via någon svetsverkstad(rambygge) eller liknande som alternativ till Aqvisdeck. Är det bara att glömma att det kommer blir bra? Det ska ju vara både lätt och klara tyngd.
Har saltklorinator så det ska klara saltet också.
Edit; ska vara 1(ett) däck som rullar längs kortsidorna, 6x3m.
Mvh
Jari N
Vi har en pool som blev klar på senhösten. Har en mindre lyckad/temporär vintertäckning på som troligen klarar sig till våren, vilket leder till min fråga.
Är inne på ett rullande pooldäck typ Aqvisdeck som klarar både sommar- och vintertäckning. Aqvisdeck är självklart det enklaste alternativet eftersom det bara är att plocka ihop det själv efter leverans, men den har ju också en saftig prislapp.
Finns det någon här som har lyckats med något liknande via någon svetsverkstad(rambygge) eller liknande som alternativ till Aqvisdeck. Är det bara att glömma att det kommer blir bra? Det ska ju vara både lätt och klara tyngd.
Har saltklorinator så det ska klara saltet också.
Edit; ska vara 1(ett) däck som rullar längs kortsidorna, 6x3m.
Mvh
Jari N
Jag byggde om mina vinterplåtar till åretrunttäckning genom att sätta på hjul och klä in med trall. Från början hade jag en idé om att bygga med reglar, isolering, byggplast, men kom fram till att vinterplåtar ändå var rätt bra. Håller på att lägga upp en byggbeskrivning: https://www.byggahus.se/forum/threa...intertaeckning-till-aretrunttaeckning.453154/
Delade upp i två delar, men hade jag gjort det idag hade jag nog gjort allt i ett stycke.
Delade upp i två delar, men hade jag gjort det idag hade jag nog gjort allt i ett stycke.
J Joeleri skrev:Jag byggde om mina vinterplåtar till åretrunttäckning genom att sätta på hjul och klä in med trall. Från början hade jag en idé om att bygga med reglar, isolering, byggplast, men kom fram till att vinterplåtar ändå var rätt bra. Håller på att lägga upp en byggbeskrivning: [länk]
Det blev aqvisdeck till slut i alla fall pga vi har ett pooltak ovanför poolen. Kostade lite men det är det värt. Kollade med en svetsverkstad som byggt liknande men toleranserna pga taket hade krävt hembesök(långt ifrån) och bygget hade de behövt göras på plats för att vara säkra på att det passar med räls/avstånd till stolpar vilket hade dragit iväg i arbetstimmar
Redigerat:
sviktar däcket, vad ska det enligt specen klara?J jarinok skrev:Det blev aqvisdeck till slut i alla fall pga vi har ett pooltak ovanför poolen. Kostade lite men det är det värt. Kollade med en svetsverkstad som byggt liknande men toleranserna pga taket hade krävt hembesök(långt ifrån) och bygget hade de behövt göras på plats för att vara säkra på att det passar med räls/avstånd till stolpar vilket hade dragit iväg i arbetstimmar
Helt sjukt imponerad av det där politiker som kan rulla på kortsidorna.
sviktar inte märkbart med folk/möbler på men har inte testat med mer än 3 pers + möbler än. Ska klara 100kg snö per m2. Se https://www.aqvisdeck.se/_files/ugd/9a326e_8ee91fe69ac0410e8fbdb089fe22ec79.pdfD Derbyboy skrev:
Klicka här för att svara