Hej! đ
Vi hÄller pÄ att planera tralldÀck runt vÄr Folkpool Quadra och funderar lite pÄ hur mycket trÀdÀck som egentligen behövs lÀngs lÄngsidan.
Planen just nu Àr att lÀgga ca 50 cm trÀdÀck pÄ lÄngsidan av poolen. PÄ kortsidorna kommer vi att ha gott om utrymme och det blir Àven grÀsmatta i anslutning till lÄngsidan. Vi kommer inte ha nÄgot pooltak, sÄ det spelar ingen roll i planeringen.
đ Tror ni att 50 cm trĂ€dĂ€ck pĂ„ lĂ„ngsidan rĂ€cker för att det ska bli bĂ„de praktiskt och snyggt, eller borde man satsa pĂ„ lite mer bredd dĂ€r?
Alla tips och erfarenheter uppskattas! đ
Vi hÄller pÄ att planera tralldÀck runt vÄr Folkpool Quadra och funderar lite pÄ hur mycket trÀdÀck som egentligen behövs lÀngs lÄngsidan.
Planen just nu Àr att lÀgga ca 50 cm trÀdÀck pÄ lÄngsidan av poolen. PÄ kortsidorna kommer vi att ha gott om utrymme och det blir Àven grÀsmatta i anslutning till lÄngsidan. Vi kommer inte ha nÄgot pooltak, sÄ det spelar ingen roll i planeringen.
đ Tror ni att 50 cm trĂ€dĂ€ck pĂ„ lĂ„ngsidan rĂ€cker för att det ska bli bĂ„de praktiskt och snyggt, eller borde man satsa pĂ„ lite mer bredd dĂ€r?
Alla tips och erfarenheter uppskattas! đ
Jag har en Quadra. PÄ lÄngsidor och ena gaveln Àr det ca 80 cm trÀ, vilket gör att det gÄr att gÄ dÀr medan man vevar in poolskyddet, som det finns plats för ihoprullat, och det Àr lagom för de som vill springa runt pÄ trÀdÀcket. PÄ ena kortsidan Àr det en meter till, vilket frÀmst Àr för att dÀr Àr luckorna ner till teknikrum och drÀnering. Det kÀndes rimligt nÀr jag byggde, och det kÀnns rimligt nu nÄgra Är senare.
Tror du att 50cm pÄ bÄda sidor inte Àr ett problem rent byggmÀssigt eller ska jag utöka?Hep skrev:
Jag har en Quadra. PÄ lÄngsidor och ena gaveln Àr det ca 80 cm trÀ, vilket gör att det gÄr att gÄ dÀr medan man vevar in poolskyddet, som det finns plats för ihoprullat, och det Àr lagom för de som vill springa runt pÄ trÀdÀcket. PÄ ena kortsidan Àr det en meter till, vilket frÀmst Àr för att dÀr Àr luckorna ner till teknikrum och drÀnering. Det kÀndes rimligt nÀr jag byggde, och det kÀnns rimligt nu nÄgra Är senare.
Ena kortsidan kommer ha mer Àn 6 meter, gaveltrappan kommer Àven finnas pÄ den sidan och den andra runt 2 meter dÀr vÄrt rib-cover ska ligga.
HusÀgare
· SkĂ„ne
· 1 766 inlĂ€gg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
HÀr Àr det 57cm mellan vattenyta och betongsockel till uterummet, ca 35 cm trall. Det Àr vÀldigt smalt och kÀnns alltid vingligt att gÄ. Men dÄ Àr det ju en vÀgg pÄ sidan, sÄ hade det varit fritt hade det nog kÀnts mindre trÄngt.
Funkar gör det nog, men mitt poolskydd tÀcker nÀstan 30 cm av trallen pÄ varje sida, sÄ ska man gÄ bredvid nÀr man vevar blir det nog lite trÄngt med 20 cm kvar. Vad har du för skostorlek?A andreasli skrev:
Kommer vara grÀsmatta i samma nivÄ i anslutning till trallen sÄ tror att det hjÀlper med saker som att veva in skyddet och att kanske springa och hoppa i poolen?Hep skrev:
HusÀgare
· SkĂ„ne
· 1 766 inlĂ€gg
Det blir vÀldigt mycket grÀs i poolen om man enkelt kan springa frÄn grÀset och hoppa i, jag tror du kommer vilja begrÀnsa det. Antingen med staket/hÀck/rabatt eller en bredare trall.A andreasli skrev:
LÀgger upp en bild pÄ hur tanken Àr med trall etc, lite rörig bild men hoppas den hjÀlper.
FörstÄr problemet med grÀs i poolen men jag försöker hitta lite mer grÀsyta för barnen att spela fotboll pÄ.
FörstÄr problemet med grÀs i poolen men jag försöker hitta lite mer grÀsyta för barnen att spela fotboll pÄ.
Klicka hÀr för att svara