Två år gammal poolrobot väggående Saphir. Kostade en massa tusenlappar så vi hoppades att den skulle leva länge och skötte den klanderfritt. Igår kväll stannade den plötsligt under dammsugning. Panelens 2 lampor blinkade vilket skulle indikera att det inte fanns något vatten i roboten. Vilket ju var konstigt då den står i vatten och stannar just under dammsugning.
Vi rengjorde filtrera och spolade ur den. Ser då när vi sänker ner den att impellern(hjulet i mitten) inte snurrar. Däremot snurrar hjulen men slutar efter ca 20 sek förmodligen för att denna impeller då inte snurrar som den ska. Någon som har teorier om vad fasen som hänt?
Poolrobot inuti: motor, filter, sladdar, svampar, öppen på trädäck vid poolkant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En smutsig vit timer med tidsintervall och startknapp mot en grusig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har samma problem. Hittade du någon lösning på problemet?

Nej ingen visste felet. Det var som att motorn bara gav upp. Denna poolrobot blev en följetong utav dess like för övrigt. Jag kontaktade Gardenstore som de hette och fick efter mycket mailande lov att skicka in roboten. Strax därefter gick företaget i konkurs. Både robot och företag spårlöst borta alltså. Hade betalat via Klarna, och hävdade invändningsrätten. Klarna vägrade betala, anmälde dem till ARN och efter strider hit och dit fick jag tillbaka pengarna för roboten. Så allt slutade lyckligt trots allt kan man säga. Sedan dess har jag inte handlat poolrobotar online, och köpte en från Jula-som än så länge går finfint. :)

R ratax skrev:
Nej ingen visste felet. Det var som att motorn bara gav upp. Denna poolrobot blev en följetong utav dess like för övrigt. Jag kontaktade Gardenstore som de hette och fick efter mycket mailande lov att skicka in roboten. Strax därefter gick företaget i konkurs. Både robot och företag spårlöst borta alltså. Hade betalat via Klarna, och hävdade invändningsrätten. Klarna vägrade betala, anmälde dem till ARN och efter strider hit och dit fick jag tillbaka pengarna för roboten. Så allt slutade lyckligt trots allt kan man säga. Sedan dess har jag inte handlat poolrobotar online, och köpte en från Jula-som än så länge går finfint. :)
Fy sjutton, vilken grej! Jag har fått min i present, men också via Gardenstore, och har tyvärr inget kvitto. De vägrade hjälpa till då, trots att jag visste datumet när den köpts och kunde visa att betalning gjorts via Kivra till Gardenstore (de borde kunna se köpet i sina system). Har bara kört roboten fåtalet gånger innan den började larma för att det saknades vatten i systemet. Har gjort rent kring impellern, filter m.m. samt verkligen varit noga med att tömma all luft genom att dra den fram och tillbaka i vattnet och vända upp och ner, men inget verkar hjälpa. Men då kanske det är kört då tyvärr. Får nog också kolla efter en ny och, precis som du, inte köpa online.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.