Har eon stäng ner realtidsmätningen i ELNA?

• Ledsen
kjli007
  • Laddar…
jaa..jag ringde och dom sa att realtids info slutar de med idag och hela elna appen?

B ByggarBob42 skrev:
Har eon stäng ner realtidsmätningen i ELNA?
Samma här. Ringde kundtjänst och fick beskedet att de stängt ner funktionen from idag. De påstod att de skickat tre mail med information om detta men jag har inte fått något. Hon påstod att de ska komma med något nytt men kunde inte precisera det. Hon hänvisade till detas ”smarta tjänster”, men varför vet jag inte.
Elna har varit en av anledningarna till stt jag har köpt min el från Eon men det incitamentet har försvunnit nu. Vilken ersättare skaffar man? Är Tibber realtidsmätare bra? Kostar en slant men ingen månsdskostnad vad jag förstår

• Gilla
FadGadget
  • Laddar…
D danoleena skrev:
Samma här. Ringde kundtjänst och fick beskedet att de stängt ner funktionen from idag. De påstod att de skickat tre mail med information om detta men jag har inte fått något. Hon påstod att de ska komma med något nytt men kunde inte precisera det. Hon hänvisade till detas ”smarta tjänster”, men varför vet jag inte.
Elna har varit en av anledningarna till stt jag har köpt min el från Eon men det incitamentet har försvunnit nu. Vilken ersättare skaffar man? Är Tibber realtidsmätare bra? Kostar en slant men ingen månsdskostnad vad jag förstår
ja..det blir tibber nu...de smarta tjänsterna var för dem med elbil och vattenburen värme typ..fokuserat på dem.

Fick samma besked när jag ringde Eon. Finns inga smarta tjänster som kan ersätta realtidsmätning. Eon skiter fullständigt i sina kunder.

• Gilla
kjli007
  • Laddar…
Läste igenom mailen eon skickat och hittar att de ”stänger av” tjänsten Elna. Så nu har man ingen realtidsmätning. Trist.

Istället hänvisar dem till deras ”smarta tjänster”, men har inte studerat det i detalj vad det innebär. Vet att jag ska få 12 månader kostnadsfritt, sen tydligen 49kr/mån. Spontant kommer jag inte att fortsätta med den tjänsten.

För realtidskoll använder jag istället easee lastbalansering som används iom laddningen av bilen.

Så Elna dongeln kan man helt enkelt kasta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.