4 088 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Pool, inhägnad
Grannen har byggt pool. Eller rättare sagt han byggde förra sommaren men färdigställde inte poolen förrän nu i våras.
Sedan drygt en månad är den vattenfylld.
Nu till problemet.
Våra tomter har inget staket eller liknande vid tomtgränsen då de nyligen blev avstyckade.
Poolen ligger cirka sex meter från våran tomtgräns.
Grannen har köpt poolskydd men det har inte legat på de senaste veckorna.
Är inte grannen skyldig att inhägna sin pool?
Hur länge skall man vänta tills han får tummarna loss?
Vi har en pojke på 4 och är därför nästan alltid orolig när han är ute och leker då han ej är simmkunnig.
Jag har svårt för att ta upp det här med grannen då jag garanterat kommer brusa upp när han kommer komma med undanskyllningar vvarför poolen inte är inhägnad.
Grannarna har haft tid att lägga trädäck etc, men inte tid att hägna in poolen.
Vad göra, och framförallt, har jag rätt att kräva att grannen hägnar in sin f-bannade pool?
Sedan drygt en månad är den vattenfylld.
Nu till problemet.
Våra tomter har inget staket eller liknande vid tomtgränsen då de nyligen blev avstyckade.
Poolen ligger cirka sex meter från våran tomtgräns.
Grannen har köpt poolskydd men det har inte legat på de senaste veckorna.
Är inte grannen skyldig att inhägna sin pool?
Hur länge skall man vänta tills han får tummarna loss?
Vi har en pojke på 4 och är därför nästan alltid orolig när han är ute och leker då han ej är simmkunnig.
Jag har svårt för att ta upp det här med grannen då jag garanterat kommer brusa upp när han kommer komma med undanskyllningar vvarför poolen inte är inhägnad.
Grannarna har haft tid att lägga trädäck etc, men inte tid att hägna in poolen.
Vad göra, och framförallt, har jag rätt att kräva att grannen hägnar in sin f-bannade pool?
Klicka här för att svara