Har funderingar på att bygga en pool i leca i sommar 4x8 meter. Är det någon som har bra tips och ideér att komma med? Vad bör man tänka på osv.:)

Hej på er.
Jag antar att denna pool ska ha en snygg insida? Liner eller keramik?
Eftersom den ska vara 4x8m så antar jag att det ska vara bad och lek som gäller. Då blir frågan uppvärmd eller ouppvärmd och allt vad det innebär?
Som du/ni märker finns det hur mycket motfrågor som helst förklara gärna lite mer i detalj hur ni vill ha det.
Tänk också på att om ni bygger i leca och ska välja keramik så behöver ni inte vara fyrkantiga. Att t ex göra en pool i flera nivåer blir inte mer kostsamt med just den tekniken men blir hur grymt som helst. För att inte spåna iväg(i former) hur långt som helst så finns problematiken med poolskydd som man bör tänka på när man formar annorlunda.
Liner blir det enklaste och billigaste valet men begränsar utformningen och livslängden.

Det finns några bilder från vår pool, här på forumet ( pool, bilder). Den är byggd av skalblock och med liner. Tekniken med leca bör bli liknande och kanske det finns ideér som går att använda.

Byggde en själv förra sommaren.
Köpte ett paket med liner pump och filter, slangar kopplingar, in/ ut lopp mm.
till en 3x6 meters pool. Kostade ca. 27 000.
Till det grävning div. dränering, singel
stenmjöl cement och lecablock.
Gjorde allt själv förutom grävningen.
Inga större bekymmer, men man får nog inte vara helt dum i tummen.
Ta hjälp med murning och putsning om ni inte reder ut den delen.
Köpte mina saker av ecopool.se
Ser framemot sommarens bad.

Lycka till !!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.