J j-o75 skrev:
Nu är det dags att tömma och stänga. Blev trots frostnätter så är vattnet fortfarande 20 grader fastän värmen varit av i två veckor. Isoleringen funkar nog ganska bra trots att det bara är lite plast på ytan
Att jämföra ekonomin med vad vissa röker upp är jättebra. Alla fördelar sina pengar och tid som dom vill. Jag har jobbarkompisar som kollar på tv varje kväll och dom till och med satt och väntade framför tvn på ett program dom ville se, samtidigt hävdar dom att dom inte skulle hinna med att ha en pool.
Nu återstår bara att göra ett lock för vintern. Återkommer kanske med det senaste. Givetvis blir det en lågprislösning.
Hoppas tråden ger inspiration till nya projekt till våren.
lyckades du bli av med missfärgningar på liner?

Esam Esam skrev:
lyckades du bli av med missfärgningar på liner?
Nej, jag la inte ner me energi i den frågan. Har täckt poolen nu då vi får se till våren.

K
Nu är det vår! När börjar ni bada?

K Kallebo skrev:
Nu är det vår! När börjar ni bada?
Har inte bestämt när jag öppnar locket igen. Känner mig inte så sugen just nu. Det kommer nog framåt maj.

• Gilla
Kallebo
  • Laddar…
Jonas Persson
J j-o75 skrev:
Har inte bestämt när jag öppnar locket igen. Känner mig inte så sugen just nu. Det kommer nog framåt maj.
11,5 grader i vår pool och temperaturen stiger. Solen värmer:)

Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Här regnar det och blåser halv storm så jag avvaktar lite till! Ska ju åka skidor i helgen så någon måtta får det vara till och med för mig! än så länge är det bara bastu utan pool

Jonas Persson
J j-o75 skrev:
Här regnar det och blåser halv storm så jag avvaktar lite till! Ska ju åka skidor i helgen så någon måtta får det vara till och med för mig! än så länge är det bara bastu utan pool
Poolbad och skidåkning blir onekligen förvirrande för hjärnan då vi inte talar om vattenskidor - är det sommar eller vinter:thinking:

11,5 är helt ok för bastu, prövade i fredags, lördags och söndags:D

• Gilla
Kallebo
  • Laddar…
K
Gött! Vi ska sjösätta båten i veckan. Det är 3,5 grader i vattnet där....

Fortfarande 15-20cm is i poolen. Snart dags att ta bort plåtarna och fylla på med vatten.

• Wow
Kallebo
  • Laddar…
M
Helgen 1maj brukar vara mer eller mindre standard. Sedan får värmepumpen snurra nån vecka innan poolen når 32gr.

M Markarbetaren skrev:
Helgen 1maj brukar vara mer eller mindre standard. Sedan får värmepumpen snurra nån vecka innan poolen når 32gr.
Jag har inte riktig lust att bada förrän det är varmt i luften på riktigt. Däremot behöver jag inte ha så varmt i vattnet då. På sommaren badar jag gärna dagligen och nattligen.

• Gilla
Leif i Skåne och 2 till
  • Laddar…
Jonas Persson
M Markarbetaren skrev:
De senaste åren har premiärdoppet varit runt den 20:e april om det är varma dagar. Då brukar vi värma upp poolen till 24 grader. Sen får man se hur vädret fortlöper, men solen brukar ta över uppvärmningen och hålla den mellan 30-32 grader. Pooltaket gör att det blir så varmt och att det går att värma upp poolen tidigt. Säsongen brukar vara 20 april till 20 oktober.

• Gilla
Markarbetaren och 1 till
  • Laddar…
De senaste åren har premiärdoppet varit runt den 20:e april om det är varma dagar. Då brukar vi värma upp poolen till 24 grader. Sen får man se hur vädret fortlöper, men solen brukar ta över uppvärmningen och hålla den mellan 30-32 grader. Pooltaket gör att det blir så varmt och att det går att värma upp poolen tidigt. Säsongen brukar vara 20 april till 20 oktober.
Har du pooltak som täcker allt? Jag är lite sugen på det faktiskt, men budgeten sätter vissa gränser.

Jonas Persson
J j-o75 skrev:
Har du pooltak som täcker allt? Jag är lite sugen på det faktiskt, men budgeten sätter vissa gränser.
Om allt betyder hela poolen så ja. Förra veckan var temperaturen där inne 40-45 grader när det var växlande molnighet. Det fungerar som ett växthus. Bortsett från att det kostar 75-125 000 så är det bara fördelar.

• Mycket lite skit blåser ner i poolen
  • Vid dåligt väder, regn, kyla eller blåst, kan man bada under pooltaket:) Takhöjden är närmare en meter.
  • Det värmer poolen mycket effektivt, poolvärmen går en normal sommar inte alls från midsommar fram till slutet av augusti. Temperaturen är då 30-32 grader.

Om allt betyder hela poolen så ja. Förra veckan var temperaturen där inne 40-45 grader när det var växlande molnighet. Det fungerar som ett växthus. Bortsett från att det kostar 75-125 000 så är det bara fördelar.

• Mycket lite skit blåser ner i poolen
  • Vid dåligt väder, regn, kyla eller blåst, kan man bada under pooltaket:) Takhöjden är närmare en meter.
  • Det värmer poolen mycket effektivt, poolvärmen går en normal sommar inte alls från midsommar fram till slutet av augusti. Temperaturen är då 30-32 grader.
Ja det vore häftigt det får bli bli ett framtidsprojekt.

• Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.