Hej!

Vi har ett 80år gammalt terrazzogolv som är matt och trist. Är det något som vet hur det går att polera/slipa detta? Ytanr väldigt matt. Måste vi gå på med diamantslip för att få ytan bättre eller går det att slipa med våtslippapper?

Oavsett om vi måste slipa ytan eller inte så skulle vi vilja polera den(så att den blir blank) men även behandla den så att den blir mörkare. Cementen som används för att gjuta ihop stenare är väldigt ljus. Någon som vet om detta är möjligt?

Tack på förhand!

/Martin
 
Beror på vad det är för bindemedel men troligtvis cement i ett sånt gammalt golv
Då finns det möjlighet att färga det men man får slipa med diamanter efteråt
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.