Tror säkert att huskonstruktionen i sig håller hög kvalité.
Dock bör ni se upp med oseriösa entreprenörer. Se min varning om HUSFAB!
Vi har själva valt ett polskt ek-kök, polsk ek-parkett och faktiskt även ett polskt bubbelbad. När det gäller trä så är polackerna väldigt duktiga och har hög kompetens och lång erfarenhet. Klimatet i Polen är dessutom rätt likt det i Sverige. Det ni främst måste tänka på är att bygget i sig följer alla lagar och regler som finns i Sverige. Bara för att hustillverkaren bygger i Tyskland och Danmark så betyder det ingenting. Dessa länder har helt andra regler. Ett bra exempel från vårt eget bygge är att man i Finland får montera träreglar direkt emot betong. Detta får man absolut inte göra i Sverige utan man måste lägga in ett lager plast emellan för att förhindra fuktskador.
En annan sak som för er del är mycket viktig är att en färdigställandegaranti tecknas av er entreprenör, via t.ex. GARBO. Det är alltid lättare när man bygger svenska hus, då hustillverkaren i goodwill-syfte kanske går in och färdigställer om nu entreprenören inte klarar av det. När ni nu bygger ett utrikiskt hus så kanske den polska leverantören helt friskriver från ansvar om er entreprenöre konkar eller inte kan färdigställa huset.
Av egen erfarenhet kan jag säga...LITA INTE PÅ NÅGON!