Hej har precis köpt ett hus med en polar heat luft/vatten värmepump på 18kw och undrar hur man gör för att samköra den med en pelletspanna på ett bra sätt. Just nu går pumpen mot en polarheat tank på 300L VV och en acctank på 500 L som styrs med en shunt automatik som går på en utomhus sensor.
 
  • Polarheat tank med anslutningar märkta som sensorer och inlopp för varmvatten och solfångare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Polarheat varmvattenberedare och ackumulatortank i ett hus. Tanken är installerad med olika rör och ventiler för att styra värmesystemet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grå Polar Heat luft/vatten-värmepump vid en husvägg, omgiven av grönska och växter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en etikett på en Polar Heat luft/vatten värmepump med teknisk information inklusive modell LSQ06RC, kapacitet 18.5kW och tillverkningsdatum 26 februari 2019.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.