Jag förstår!
OSB:n är ju lite tunn, 11 mm. Det kan bli litet knepigt att få skruvarna att dra ordentligt, och samtidigt undvi ka att de bottnar mot betongen. Vad tror du om det här: Ett lager OSB/3 spikpluggas i betongen. Ett ytterligare lager OSB/3 skruvas i det första lagret. Därefter grålumppapp och skruvat trägolv. 25 mm är onödigt tjockt. 14 mm fungerar bra när man har undergolv. Då bygger det lika mycket som din originalidé.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.