Ska sätta innerväggar i garaget och funderar på om jag ska sätta osb först och sedan gips ovanpå, eller om jag enbart ska sätta plywood.

På detta ska det endast målas.

Tänker att gips är känsligt i ett garage, om man stöter vid etc.

Prismässigt blir det i princip lika.
 
Plywood om brandskyddet blir tillräckligt
 
Vet i inget om brandskydd, men det är ett fristående garage om det har någon betydelse.
 
Hur nära är det till huvudbyggnaden? Eller andra byggnader? Det kan ju bestämma om du behöver tänka på brandklassning av väggarna.

Annars skulle jag köra på bara plywood.
 
Det är ca 3 meter till närmsta byggnad.
 
Bart Bart skrev:
Hur nära är det till huvudbyggnaden? Eller andra byggnader? Det kan ju bestämma om du behöver tänka på brandklassning av väggarna.

Annars skulle jag köra på bara plywood.
Det är ca 3 meter till närmsta byggnad.
 
Bart Bart skrev:
Då kan du läsa tabellen här och se om du uppfyller kraven för brandskydd. I princip ska det inte vara ett problem om du inte har fönster eller dörrar i närheten.

[länk]
Brandskydd är en apsekt som jag inte ens tänkt på i sammanhanget. Tack för info, ska kolla närmre på det.
 
Jag satte Plannja S18 zinkgrå, väggar och i garaget.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.