Hej!
Får snart påhälsning av plåtslagare som skall lägga bandad aluzink på mitt nybygge och har nu fått besked att de vill att alla genomföringarna skall vara klara när de kommer. Med detta menade de att det ska sättas "plyfalådor" där alla huvar och avluftningar etc skall sitta.
Är det någon som vet hur dessa plyfalådor brukar se ut, vilka mått man brukar ta till och hur man bäst fixar detta?
Taket är för övrigt ett snedtak med 6 graders lutning utan vind och byggt av limträbalk.
// Laxen