Hej, vet inte om det här är rätt del av forumet men prövar iaf. Har köpt nya garderobsdörrar och det följde inte med gångjärn så när jag skulle flytta över från dom enkla vita dörrarna så går inte pluggarna som sitter i dörrarna där gångjärnen är skruvade att få lös hela, det är alltså pluggarna som sitter på skruvarna på den del av gångjärnen som sitter på dörren som jag vill ha tag i och undrar om någon vet om det finns lösa sådana, eller måste man ta vanliga pluggar. Jag tror dock att pluggarna som är gjorda för hålen sitter bättre för de är "gängade" för att sitta fast bättre när skruven trycker ut pluggen. Hoppas någon förstod vad jag menade och vet om det går att få tag i bara pluggar...
Vad står det på gångjärnet? Märke alltså, IKEA kör med samma som Ballingslöv, Kvik m.fl. De säljer sina för en krona styck...
Såna här kan man skaffa hos bygghandel som säljer kök och även gångjärn. jag vet att Marbodal har påsar med skruv+plugg för att byta vid luckbyte.
Den är delad av skruven och har exspanderat i skivan , har den suttit ett tag så går den in i spånet
och stannar kvar i det läget när skruven tas bort . det är svårt att vika på gångjärnet för att den ska ihop
Försöker man att dra eller tvinga ut det , så följer en del av spånskivan med , hålet blir större
Prova lite försiktigt men ge akt på att spånet kan gå sönder
och stannar kvar i det läget när skruven tas bort . det är svårt att vika på gångjärnet för att den ska ihop
Försöker man att dra eller tvinga ut det , så följer en del av spånskivan med , hålet blir större
Prova lite försiktigt men ge akt på att spånet kan gå sönder
Klicka här för att svara