22 656 läst ·
75 svar
23k läst
75 svar
Plugg lossnat från gipsvägg, hur fästa upp igen?
Fast kanske inte när det är en udda dimension som dom inte lagerför. Att få köpa 2 st maskinskruv för några kronor när butiken tvingas beställa hem en hel ask som det sedan troligen tar decennier för dom att sälja av, är kanske lite mycket begärt. Även av en "riktig" järnhandlare.Nerre skrev:
Produkter som diskuteras: "maskinskruv"
Maskinskruv
Maskinskruvar är skruvar som är särskilt avsedda att användas med kraftverktyg som skruvdragare, vilket gör dem till ett effektivt val för många olika material och tillämpningar. Dessa skruvar har ofta robusta gängor som är utformade för
Läs mer
Tråden har kanske glidit off topic, men på skoj skull kollade jag Sifverts katalog (mycket välsortimenterad skruvaffär i Sth). Och dom hade faktiskt bara upp till 100mm M6 med skruvskalle.
Men som TS redan kommit fram till. Mollyn skall expanderas innan man skruvar dit det man skall monteras. Bäst är att använda molly-tång så riskerar man inte att den börjar snurra i hålet.
Men som TS redan kommit fram till. Mollyn skall expanderas innan man skruvar dit det man skall monteras. Bäst är att använda molly-tång så riskerar man inte att den börjar snurra i hålet.
Mmm. Sifvert Skruv! Det är nog den butiken jag saknar mest sedan jag flyttade bort från Stockholm. Man kanske borde ta tåget till huvudstaden någon dag bara för att köpa en ensam skruv av udda dimension...Larsa skrev:Tråden har kanske glidit off topic, men på skoj skull kollade jag Sifverts katalog (mycket välsortimenterad skruvaffär i Sth). Och dom hade faktiskt bara upp till 100mm M6 med skruvskalle.
:|
Men vad finns som standardlängder i M6 det var den viktigaste frågan!SBH skrev:
För om det inte finns som standard lär ju ingen järnhandlare ha dom heller oavsett hur bra och välsorterade dom än är. Och var det verkligen skruv med vanlig skruvskalle du fick?
Jag kollade också Sifverts och om inte dom har skruven så har inte någon järnhandlare det heller. Det är jag nästan 100% säker på............för dom har nog alla möjliga och omöjliga skruvar som finns att få.
Redigerat:
Men du tyckte ju att man skulle gå till en "riktig järnhandel" och påstod att sådana skruvar fanns.SBH skrev:
Att låta specialtillverka skruvar lär ju kosta mer än det smakar och det lär väl knappast vara ett vettigt råd att ge här på forumet....eller?