T
Det här var en ny upplevelse för mig. Skulle fästa en kabel i garagetaket (enkelgips). TKK 8-12 och TCP-0. Fyra stycken på raken delade sig vid kragen, sen gav jag upp. Hittade ett par lösa av okänt fabrikat (den till höger), de fungerade bättre.

Är det kylan (ca 8 grader)? Dålig kvalitet? Vet någon vilken den högra är så jag kan köpa fler, eller någon annan plugg som fungerar?

Hålen är 5.5 mm, men den högra pluggen ser något smalare ut.

Fyra kabelklämmor mot vit bakgrund, två delade vid kragen och två hela av olika modeller.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inget direkt svar på frågan men TCS funkar att skruva direkt i gips.
En TCS-skrue som er skrudd halvveis inn i en hvit kabelklemme på hvit bakgrunn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
falkn
  • Laddar…
Till dom klammerna så ska man använda skruvplugg, dom på bilden är väl spikplugg. Spiken på klammret finns i två olika versioner ett för spikklammer som är smalare och släta och ett för skruvplugg grövre och rillade (som på bilen.
Den plugg som jag skulle välja är Thorsman Skruvplugg TP1 vit eller gul. Det finns andra fabrikat men dom har lite sämre kvalitet på plasten som gör att dom är betydligt svårare att jobba med.

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
T
Ah, det stämmer. Jag trodde jag använt den här kombinationen tidigare, men det var en annan låda med rätt sorts klammer.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.