31 130 läst ·
52 svar
31k läst
52 svar
Ploga gården med snöskoter
Det har väl diskuterats här för inte länge sedan har jag för mig.T Troberg skrev:
Men det har ju slagits fast att tex en flygplats inte var tillräckligt för att vara inhägnat område tex.
Men i ett annat fall var det ok med avspärrningsband OCH vaktande personal som hade uppsikt över hela området och förhindrade obehöriga att ta sig in.
Men som sagt, rent praktiskt för TS så hade jag plogat.
Nu blir det en hypotetisk diskussion, vilket iofs ej är att underskatta.
Varför det?S SNf skrev:
Det är ju engagerade diskussioner som är intressanta och håller forumet levande.
Skulle de flyttas varje gång det börjar bli mycket inlägg kan man ju lika gärna lägga ned forumet o bara ha en FAQ-sida.
Skämtar du? Facebook är ju ett helt värdelöst för att föra en diskussion jämfört med ett sånt här forum som är skapat och menat för enkom just det.S SNf skrev:
Ett av det konstigare inläggen jag läst på det här forumet och det vill inte säga lite det...
Tja, vi har alla lite olika referenser. Snöröjaren var mycket intressant, men allt snack om diverse inhängnader och bestämmelser är ju bara en hoax.P ppettersson skrev:
vill man veta vad som gäller är det ju bara att kolla med Transportstyrelsen.
Inhägna tomten med ett av Länstyrelsen godkänt staket, då är det bara att brumma och köra, så länge du inte stör ev. grannar. PS. sätt gärna på en skylt,"ÖVNINGSKÖRNING"C Chrally skrev:måste man ha ett giltig id kort och förarbevis snöskoter för att köra skoter eller räcker det med att visa farbror blå giltig förarbevis, mitt id kort har gått ut men har ett giltig förarbevis och hade behövt skotta gården, vet att det är minimal risk att polisen kör förbi men chansen finns ju, nån här som vet?
Löjlig diskussion. Skaffa dej en snöskyffel!
Jag måste bara få säga att det här inlägget är konstigare än det konstiga inlägget som inlägget åsyftar.P ppettersson skrev:
säg inte det, känd racerförare åkte dit i Karlstad.M multix skrev:Farbror blå är snäll sålänge man inte är dum. Förnya din legitimation på banken eller var man nu gör sånt, sedan går det nog bra att visa ditt förarbevis med utgången legitimation tills nya har kommit. Ingen åklagare i detta landet kommer fälla dig för att du plogar och sandar så att du och andra kan ta sig fram tryggt och säkert, det är faktiskt din skyldighet.
Jag blev stoppad av Haffa för fortkörning (13km)och inte stannat 100% vid stoppplikt. Inget körkort hade jag heller. Konstapel blå hivade upp mobilen, frågade bildrullen om personnumret, kollade på bilden i telefonen och förklarade för vedebörande att böter av ett värde på 2000 pesetes skulle betalas in om 14 dagar Klart!C Chrally skrev:måste man ha ett giltig id kort och förarbevis snöskoter för att köra skoter eller räcker det med att visa farbror blå giltig förarbevis, mitt id kort har gått ut men har ett giltig förarbevis och hade behövt skotta gården, vet att det är minimal risk att polisen kör förbi men chansen finns ju, nån här som vet?
Hoax?S SNf skrev:
Vad betyder det?
Jag tipsar härmed om denna tråden.
https://www.byggahus.se/forum/threads/svenska-spraket.357254/
O för att återgå till ämnet.
Huvudfrågan var ju själva bestämmelserna.
Snöröjningen var en bisak.