Hej!
För att skapa takhöjd för husvagn/husbil skulle jag vilja plocka bort loftet/övervåningen och de stolpar som håller upp det. Någon som vet om det är OK att bara ta bort de längsgående och tvärgående stockar som loftgolvet vilar på? Uppe på loftet finns det ju sedan takstolar med tvärgående stockar.

• En garageinteriör med träbjälkar i taket, cyklar, en hylla och staplat virke längs väggarna. En dörr leder till ett annat rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Loftliknande utrymme med trästolpar och bjälkar i ett garage med cyklar och färgglada vimplar.
    Skapa konto
  • Ett snedtak med träkonstruktion och loft, flera stödjande bjälkar och brädor. Olika föremål lagrade på loftet i ett oinrett utrymme.
    Skapa konto
  • Loft med träbjälkar och takstolar, fönster ljusar upp rummet. Möbler och föremål syns längs väggarna.
    Skapa konto
Hej och välkommen till Byggahus!
Jag ser ett åstak på dina bilder, några tvärgående stockar bör du nog spara så inte långsidorna "kalvar"

F fribygg skrev:
Hej och välkommen till Byggahus!
Jag ser ett åstak på dina bilder, några tvärgående stockar bör du nog spara så inte långsidorna "kalvar"
Tack! Kan man flytta upp de tvärgående stockarna som nu ligger under taket till loftet för att motverka kalvning? Eller sätta vajrar istället för stockar?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.