1 482 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Plintad grund uterum.
Hej.
Ska under semestern börja på att bygga mitt uterum.
Har då som titeln lyder en fråga angående grunden.
Vill i så stor mån som möjligt undvika att använda impregnerat, efter vinterns syllbyte har jag en vis hatkärlek till impregnerat i allmänhet. Och jag jobbar på ett hyvleri så obehandlade reglar har jag relativt stor tillgång till.
Men till frågan.
De yttre bärlinorna bör jag väl ändå ha impregnerade då de är mer utsatta? Inre reglarna kommer ju ligga luftigt och under tak i vilket fall som helst?
Eller tänker jag fel?
Och ska/kan jag klä in dem på något vis för att säkra ännu mera? Ska tilläggas att jag kommer bygga ett mindre trallgolv runt om hela uterummet också.
Förslag/tankar/åsikter?
Med vänlig hälsning
Andreas
Ska under semestern börja på att bygga mitt uterum.
Har då som titeln lyder en fråga angående grunden.
Vill i så stor mån som möjligt undvika att använda impregnerat, efter vinterns syllbyte har jag en vis hatkärlek till impregnerat i allmänhet. Och jag jobbar på ett hyvleri så obehandlade reglar har jag relativt stor tillgång till.
Men till frågan.
De yttre bärlinorna bör jag väl ändå ha impregnerade då de är mer utsatta? Inre reglarna kommer ju ligga luftigt och under tak i vilket fall som helst?
Eller tänker jag fel?
Och ska/kan jag klä in dem på något vis för att säkra ännu mera? Ska tilläggas att jag kommer bygga ett mindre trallgolv runt om hela uterummet också.
Förslag/tankar/åsikter?
Med vänlig hälsning
Andreas
Allt beror ju väldigt mycket på exakt hur utformningen av uterummet ser ut. Men rent generellt om de inte kommer ha markkontakt så skulle jag använda helt vanligt regelvirke.
Klicka här för att svara