Hej
Grunden till vårt uterum ser ut att ha gått sönder. Förslag på åtgärd? Är det stort problem?

Grunden till ett uterum med sprickor och skador i betongen. En pil markerar problemområdet med fukt och mögel i hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T
Tror inte att det är ett stort problem men det kan ju komma in vatten som frostspränger det på vintern.

Sätt en bräda i ytterkant som form och blanda till lite finbetong och fyll i efter noggrann rengöring. Släta till med murarsleven. Finns säckar med färdig blandning av cement, sand och sten i olika grova fraktioner som man bara blandar med vatten.
Bra med en borrmaskin och visp för den samt en murarhink att blanda i.
 
  • Gilla
MalinC1
  • Laddar…
Skönt att höra! Tack så mycket! Bra och tydligt tips, det ska jag fixa!
 
  • Gilla
Testarn
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.