K Kirderf85 skrev:
Är det någon mer som har problem med väldigt lång fördröjning av tändning?
En elektriker ( som jag för närvarande söker ) installerade 4 puckar i vårt nybyggda hus för ett par månader sedan..
Ibland tänds belysningen inom 1-2 sekunder efter jag trycker på knapparna. ( Återfjädrande )
Men oftast så tar det 5-10 sekunder innan de tänds. Tycker mig uppleva samma fördröjning via appan som jag håller på att gör lite mer tester med.
Det är rusktigt störande att behöva stå och vänta innan man kan gå in i rummet. Ibland hinner man in och ut innan det tänds.
Har du provat att ringa Plejds kundtjänst?

K Kirderf85 skrev:
Är det någon mer som har problem med väldigt lång fördröjning av tändning?
En elektriker ( som jag för närvarande söker ) installerade 4 puckar i vårt nybyggda hus för ett par månader sedan..
Ibland tänds belysningen inom 1-2 sekunder efter jag trycker på knapparna. ( Återfjädrande )
Men oftast så tar det 5-10 sekunder innan de tänds. Tycker mig uppleva samma fördröjning via appan som jag håller på att gör lite mer tester med.
Det är rusktigt störande att behöva stå och vänta innan man kan gå in i rummet. Ibland hinner man in och ut innan det tänds.
Det låter konstigt. Men det finns en funktion i setuppen i Plejd som bestämmer dimmningstid, den kan ställas mellan 0- 59 min den har kanske blivit fel värde.

Redigerat:
K
L Leif i Skåne skrev:
Det låter konstigt. Men det finns en funktion i setuppen i Plejd som bestämmer dimmningstid, den kan ställas mellan 0- 59 min den har kanske blivit fel värde.
Yes, den har jag kollat på. Den står på lägsta värdet på alla puckarna.
Är ju typ som den tror den har ett annat värde än vad som är inställt. Funderar även om lägsta värdet på hur lågt man kan dimra som krånglar. Minns jag inte fel fick man ju ställa in ett värde tills den lyckades tända spottarna.
Får nog ta och kontaka Plejds kundtjänst om det går att göra det som slutkund.

K Kirderf85 skrev:
Får nog ta och kontaka Plejds kundtjänst om det går att göra det som slutkund.
Det går bra, trevlig support och bra tips.

E
Nu har jag en till fråga efter att ha börjat inse vilka otroligt smarta funktioner dessa produkter besitter.

Jag är intresserad av att styra min utebelysning på astro men låta det släcka ner under timmarna man sover. Skulle det däremot vara så att någon ramlar in på gården under dessa mörka timmar skulle jag vilja att systemet tänds under låt säga 10 minuter eller liknande. Hur kopplas detta rent tektiskt? Rörelsevakt osv. Hur har ni löst detta?

K
Peter2400 Peter2400 skrev:
Det går bra, trevlig support och bra tips.
Ja, det gick galant.
Fick tips om att ändra under lastinställningar och lägsta dimringsnivå.
Finns tydligen en "avancerad" inställning som gör att de startar upp lite högre för att sedan gå ned.
Startar de på för låg ström sa de att det kan ta tid. Så får väl se ikväll om det hjälper.

E epw skrev:
Nu har jag en till fråga efter att ha börjat inse vilka otroligt smarta funktioner dessa produkter besitter.

Jag är intresserad av att styra min utebelysning på astro men låta det släcka ner under timmarna man sover. Skulle det däremot vara så att någon ramlar in på gården under dessa mörka timmar skulle jag vilja att systemet tänds under låt säga 10 minuter eller liknande. Hur kopplas detta rent tektiskt? Rörelsevakt osv. Hur har ni löst detta?
Har ställt in det precis så. Astrour med släckt från 23:00 fram till 06:00. Och sen en rörelsevakt inkopplat på en ingång. Tyvärr är Plejden inte så smart i det här läget. När rörelsevakten blir aktiverad när lyset är tänt, då släcks lyset när rörelsevakten släpper. Så man får koppla tändtråden från rörelsevakten parallellt med utgången från Plejden.

Kontaktade supporten angående detta för över ett år sen men ingen fix för det än...

• Gilla
epw
  • Laddar…
E
J Juffo skrev:
Har ställt in det precis så. Astrour med släckt från 23:00 fram till 06:00. Och sen en rörelsevakt inkopplat på en ingång. Tyvärr är Plejden inte så smart i det här läget. När rörelsevakten blir aktiverad när lyset är tänt, då släcks lyset när rörelsevakten släpper. Så man får koppla tändtråden från rörelsevakten parallellt med utgången från Plejden.

Kontaktade supporten angående detta för över ett år sen men ingen fix för det än...
Vad använder du för rörelsevakt till detta?

Är det dim 1 du kör på plejden ?

E epw skrev:
Vad använder du för rörelsevakt till detta?

Är det dim 1 du kör på plejden ?
En Steinel IS 1 har jag för mig att det är. Och en Dim-01.

Hej.

Gällande scenario. Är det möjligt att tända en plejdpuck via en annan plejdpuck genom enkelklick på brytaren?
Jag vill alltså via brytaren i hallen tända pucken i hallen, samt pucken i trappan genom ett enkelklick.

Är det möjligt?

D Dennisert skrev:
Hej.

Gällande scenario. Är det möjligt att tända en plejdpuck via en annan plejdpuck genom enkelklick på brytaren?
Jag vill alltså via brytaren i hallen tända pucken i hallen, samt pucken i trappan genom ett enkelklick.

Är det möjligt?
Det går på dubbelklick att bestämma vad resten av puckarna ska göra.

Ja allt är möjligt. Du har 2 ingångar, en styr ansluten puck den andra styr valfri puck i huset. Har du bara en knapp kan du nyttiga dubbeltryck för att styra en annan puck.
Ett tips kolla på vridadapter, mycket bättre än återfjädrande brytare.

Hej Är det möjligt med dagens firmware att aktivera lampor via astrour fredagar och lördagar, avstängning (paustid antar jag?) klockan ett på morgonen, dvs söndagar tom torsdagar inget astrour.

• Gilla
Oboj
  • Laddar…
Svarar mig själv här, går ej i dagens läge efter samtal med supporten, man kan ställa paustiden (söndagar till Torsdagar) med vanligt veckoschema som av, då bör det fungera, ev blir det ett glapp på en minut varje dag (skall testas).

• Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
D Dennisert skrev:
Hej.

Är det möjligt?
Ja. Det var den funktionen jag var ute efter när jag köpte mina första två puckar, jag har två armaturer i hallen som tidigare gått vid separata brytare men nu med Plejd stur jag båda armaturerna från båda brytarna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.