Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 155 inlägg
Trots Husqvarnas digra erfarenhet av grävande inom detta område så finns det inget självklart svar. Det beror på vad du menar med dimbar jolly. Tittar man på Hidealite's Jolly Round så går det inte eftersom den har en inbyggd dimmer som styrs med tryckknapp eller 1-10V. Plejd DIM-01 dimrar på traditionell vis genom att begränsa energin i 230 V-matningen till drivdon och lampor. Däremot Plejd CTR-01 har utgång för 1-10V som fungerar ihop med just denna trafo.E epw skrev:
Bo.Siltberg skrev:
Trots Husqvarnas digra erfarenhet av grävande inom detta område så finns det inget självklart svar. Det beror på vad du menar med dimbar jolly. Tittar man på Hidealite's Jolly Round så går det inte eftersom den har en inbyggd dimmer som styrs med tryckknapp eller 1-10V. Plejd DIM-01 dimrar på traditionell vis genom att begränsa energin i 230 V-matningen till drivdon och lampor. Däremot Plejd CTR-01 har utgång för 1-10V som fungerar ihop med just denna trafo.
Jag har nu pratat med plejd support och fått svaret att det inte berodde på trafon att plejden dog. Det är med största sannolikhet säkringen som smällt. Däremot fick jag inget svar på varför då plejden ändå skulle klarat lasten. Jag fick byta ut plejden utan snack så jag är nöjd. Istället skulle jag köra ctr 01 dom du säger.
Fick otroligt bra bemötande på supporten måste jag tillägga.
Kanske redan har besvarats tidigare, men orkade inte kolla igenom hela tråden...
Om man vill använda sig av Plejd vrid-dimmer i en trappfunktion på båda ställena, hur löser man detta enklast?
Om man vill använda sig av Plejd vrid-dimmer i en trappfunktion på båda ställena, hur löser man detta enklast?
Gissar att du kan använda två Plejd med tillhörande vridadapter där enbart den ena är kopplad mot ljuskällan.M MikaelR skrev:
Den andra Plejd:en är bara spänningssatt och styr via Bluetooth dimmern.
Har du vridratten så tänder den på max om du vrider medsols och på min om du vrider motsols, samt på senaste nivå om du bara trycker på vriddonet.sir_erken skrev:
Ingen vridratt tyvärr.L Leif i Skåne skrev:
Hade som argument "vi kan ställa in så det alltid tänds fullt när man tänder" när jag övertalade frun att vi skulle ha dimmer i hallen. Men det kanske inte går då alltså?
Har programmerat dubbeltryck till det nu, men det är inte helt optimalt
Allvetare
· Västra Götalands
· 849 inlägg
Medlem
· Västerbotten
· 3 277 inlägg
Hej
Har en Plejd installerat i centralen inomhus, som styr utebelysning, samt installerad en Plejd i fasadskåpet som styr belysningstolpar och fasadbelysning, lagt dem i samma ”rum” den inomhus funkar perfekt och missar aldrig, men den ute segar, tänder/släcker inte..likadant om jag tänder hela gruppen så står det att den tänt, men tänder efter ett tag, fasadskåpet hänger på huset, installerade den idag, så inte gett det så mycket tid
Vad tror ni? Denna ska väl sköta sig själv när den väl fått inställningarna..
Har en Plejd installerat i centralen inomhus, som styr utebelysning, samt installerad en Plejd i fasadskåpet som styr belysningstolpar och fasadbelysning, lagt dem i samma ”rum” den inomhus funkar perfekt och missar aldrig, men den ute segar, tänder/släcker inte..likadant om jag tänder hela gruppen så står det att den tänt, men tänder efter ett tag, fasadskåpet hänger på huset, installerade den idag, så inte gett det så mycket tid
Känns som att det kan ha att göra med att den behöver kommunicera. Den sitter dock i ett jordat plåtskåp. Hsr du några problem att komma åt den i appen när skåpet är stängt?H Husqvarna220Ac skrev:Hej
Medlem
· Västerbotten
· 3 277 inlägg
Nej, den blir ansluten direkt, får se om det funkar imorrn, men tveksamt eftersom den inte släkte ikväll, fick släcka den manuellt i appen
Vad händer med dina grejer?H Husqvarna220Ac skrev:
Först var det Shelly som inte fungerade som tänkt, och nu Plejd
Ja, det är klart den ska sköta sig själv, däremot tappar den minnet om den blir strömlös
då måste man öppna appen så den synkar inställningarna igen.
Det låter som du har får långt mellan enheterna, de måste kunna kommunicera med varandra.H Husqvarna220Ac skrev:Hej