Ser ingenstans i beskrivningen att den mäter och rapporterar aktuell ljusstyrka linjärt. Det är mer sannolikt att den fungerar som andra rörelsedetektorer med ljussensor, man ställer in en tröskel för ljussensorn att trigga vid.leby skrev:
Så den har just den funktionen jag säger att de flesta vill ha, det är ingen efterfrågan på att fortlöpande mäta aktuell ljusstyrka, det vanliga är att man har en justerbar tröskel.
Det verkar som att du inte alls följt den diskussionen vi hade tidigare.
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Test av i första hand utomhusversionen av Philips Hue rörelsesensor, men även den för inomhusbruk nämns. Det är tydligt att båda sensorerna rapporterar aktuell ljusstyrka.Nissens skrev:
Ser ingenstans i beskrivningen att den mäter och rapporterar aktuell ljusstyrka linjärt. Det är mer sannolikt att den fungerar som andra rörelsedetektorer med ljussensor, man ställer in en tröskel för ljussensorn att trigga vid.
Så den har just den funktionen jag säger att de flesta vill ha, det är ingen efterfrågan på att fortlöpande mäta aktuell ljusstyrka, det vanliga är att man har en justerbar tröskel.
https://automatiserar.se/philipshueoutdoorsensor/
Man ställer inte in nånting i sensorn. Den rapporterar kontinuerligt ljusstyrka och temperatur och vid rörelse rapporteras även det. Sen är det upp till prylen den är ansluten till att göra något vettigt med värdena som rapporteras.Nissens skrev:
Ser ingenstans i beskrivningen att den mäter och rapporterar aktuell ljusstyrka linjärt. Det är mer sannolikt att den fungerar som andra rörelsedetektorer med ljussensor, man ställer in en tröskel för ljussensorn att trigga vid.
Det är alltså rent tekniskt tre olika sensorer i samma skal.
Redigerat:
För din egen skull, ge dig nu och gräv inte det här hålet djupare.Nissens skrev:
Den rapporterar in aktuell ljusstyrka som sedan kan användas för att ta olika beslut beroende på olika nivåer. Den hade exempelvis löst ditt egna problem med att tända olika lampor inne baserat på olika ljusnivå ute.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 290 inlägg
Tror inte det är någon ide att svara just digNissens skrev:
Övriga förstod nog vad det står i beskrivningen och hur en sån funkar.
Det där är på gränsen till mobbning när en person erkänner att man har fel så är det antal personer som genast ignorerar det och hackar på personen ifråga. Känns mer som att hela den här tråden borde stängas eftersom det handlar mer om personagrepp än Plejd och dess alternativ
Inlägget där @Nissens erkänner att han hade fel skrevs under tiden jag skrev mitt. Så jag ignorerade det inte.I ikeo skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 290 inlägg
Var har han erkänt att han har fel? Jag hittar inte det inlägget.......I ikeo skrev:
Det var väl inte den starkaste pudlingen, men det är nog första gången det hänt så det är ändå en rätt stor grej.[SKPG]Zamora skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/plejd.306197/page-152#post-5236328