R RoAd skrev:
Det var väl inte den starkaste pudlingen, men det är nog första gången det hänt så det är ändå en rätt stor grej. :)

[länk]
Ja, det var väl en rätt tveksam pudel, men som sagt ändå rätt stort för att komma därifrån (y)
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Ja, det var väl en rätt tveksam pudel, men som sagt ändå rätt stort för att komma därifrån (y)
Absolut! En liten:
Brun pudel närbild med lockigt päls och stora ögon, höstlöv i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


är ändå en:

En pudel på ett fält med en manipulerad bild som ser ut som ett huvudlöst djur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
:rofl::crysmile::p
 
  • Gilla
  • Haha
BSOD och 2 till
  • Laddar…
Nu kan vi nog släppa detta med pudlar.......
 
Du får gärna hålla dig till ämnet. Det enda som jag ser gemensamt med ditt inlägg och ämnet är att både pudel och plejd börjar på P.
 
Nissens Nissens skrev:
Det kan du ju ta reda på om du vill veta det.
En nöjd kund är en nöjd kund.
Tills han blir förbannad pga inser att han blivit lurad, som min granne.
Känner du några Plejdfrälsta som vill köpa hans prylar när han byter allt till Zigbee?
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
I ikeo skrev:
Det där är på gränsen till mobbning när en person erkänner att man har fel så är det antal personer som genast ignorerar det och hackar på personen ifråga. Känns mer som att hela den här tråden borde stängas eftersom det handlar mer om personagrepp än Plejd och dess alternativ
Du kan ha rätt där, det var onödigt men hans svar var ganska avfärdande och felaktigt. Jag hade visat på att det fanns det han påstod inte fanns.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Nissens
I ikeo skrev:
Det där är på gränsen till mobbning när en person erkänner att man har fel så är det antal personer som genast ignorerar det och hackar på personen ifråga. Känns mer som att hela den här tråden borde stängas eftersom det handlar mer om personagrepp än Plejd och dess alternativ
Det har varit så länge här. Obegripligt att det inte stoppas.
Den här tråden är mer anti-Plejd än för Plejdanvändare. Tråkigt nog.
 
  • Haha
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det har varit så länge här. Obegripligt att det inte stoppas.
Ja visst är det?
 
Nissens
Alfredo Alfredo skrev:
Ja visst är det?
Japp, om någon skriver här att man är nöjd med Plejd så blir personen förklarad som mindre vetande och lurad.

Lyckligtvis finns det bra Plejdforum på andra ställen där man har ett bättre klimat och kan utbyta erfarenheter man har av Plejds produkter. :D
 
R
Nissens Nissens skrev:
Japp, om någon skriver här att man är nöjd med Plejd så blir personen förklarad som mindre vetande och lurad.
Nej. Detta är fortfarande något du inbillar dig/hittar på. Hela tråden är full av exempel på när folk fått förtydliga för dig att du får vara hur nöjd du vill med Plejd. Det börjar bli aningen tröttsamt.

Nissens Nissens skrev:
Lyckligtvis finns det bra Plejdforum på andra ställen där man har ett bättre klimat och kan utbyta erfarenheter man har av Plejds produkter. :D
Vilka erfarenheter har du förhindrats att utbyta här?

Eller handlar det om den klassiska offerkofta-inställningen att du bör få skriva vad du vill utan att bli ifrågasatt? Ja i.s.f. är nog ett hårt modererat Plejdforum på facebook, där negativa kommentarer omedelbart tas bort, en bättre plats för dig.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
karlmb och 6 till
  • Laddar…
J
R RoAd skrev:
Nej. Detta är fortfarande något du inbillar dig/hittar på. Hela tråden är full av exempel på när folk fått förtydliga för dig att du får vara hur nöjd du vill med Plejd. Det börjar bli aningen tröttsamt.



Vilka erfarenheter har du förhindrats att utbyta här?

Eller handlar det om den klassiska offerkofta-inställningen att du bör få skriva vad du vill utan att bli ifrågasatt? Ja i.s.f. är nog ett hårt modererat Plejdforum på facebook, där negativa kommentarer omedelbart tas bort, en bättre plats för dig.
Jag känner bara till en skribent som blivit avstängd från en plejdtråd och fick sina och svarande inlägg borttagna. Det är samma person som klagar på mobbning. Kan vi återgå till ämnet nu? Känner någon sig sugen på en rörelsevakt eller armatur för att bygga ut sitt smarta hem?
 
  • Gilla
  • Älska
karlmb och 1 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Känner någon sig sugen på en rörelsevakt eller armatur för att bygga ut sitt smarta hem?
Nej, sådana har "alla" redan. :rofl:
Det enda jag verkligen saknar är styrning/kontaktor på VVB, men det är så surt att man behöver en elektriker för att fixa det. Det har jag inte råd med. :mad:
 
R
J Jocke Best skrev:
Känner någon sig sugen på en rörelsevakt eller armatur för att bygga ut sitt smarta hem?
Nu har jag ju inget Plejdsystem, men jag hade det skulle jag vara glad för rörelsevakten. Att slippa ringa in elektriker för att montera en fast ansluten sådan är en klar förbättring. Tänk om den dessutom innehåller en "linjär ljussensor" också. Då vore det faktiskt ett riktigt bra tillskott.

Resten av produkterna tycker jag var ganska onödiga för slutanvändarna. Elektrikerna tycker kanske annorlunda.
 
  • Gilla
karlmb och 3 till
  • Laddar…
Av de "nya" prylarna är det nog bara rörelsevakten som är intressant men det faller ju på om den även har en ljus sensor eller inte.
Jag är mer förvånad över hur plejd missar ett helt segment med att inte göra som Philips gör med sina armaturer med inbyggd HUE funktionalitet.
Så svårt kan det väl ändå inte vara att bygga en modul som är Plejd kompatibel och sen sälja till tredjeparts tillverkare av armaturer. Då har man ju en win win situation där en vanlig användare kan koppla in armaturer i en existerande Plejd miljö fast då blir ju kansek elektrikerna arga för att dom inte får installera nåt.

Jag är hyffsat nöjd med hur min Plejd installation det jag är mindre nöjd med är att elektrikern konsekvent stoppade in DIM-01 överallt istället för DIM-02 som ju skulle sparat mig pengar dock skulle elektrikern få en mindre kickback så det är ju inte svårt att lista ut varför.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
R
I ikeo skrev:
Av de "nya" prylarna är det nog bara rörelsevakten som är intressant men det faller ju på om den även har en ljus sensor eller inte.
Jag är mer förvånad över hur plejd missar ett helt segment med att inte göra som Philips gör med sina armaturer med inbyggd HUE funktionalitet.
Så svårt kan det väl ändå inte vara att bygga en modul som är Plejd kompatibel och sen sälja till tredjeparts tillverkare av armaturer.
Då har man ju en win win situation där en vanlig användare kan koppla in armaturer i en existerande Plejd miljö fast då blir ju kansek elektrikerna arga för att dom inte får installera nåt.
Då måste förstås tillverkarna vara intresserade av det. Plejd är antagligen ett för litet system för att det ska löna sig. Jämfört med HUE/Zigbee så finns de knappt.

Dessutom tror jag att du har en stor poäng angående relationen med elektriker. Om de börjar göra det möjligt för slutkunden att själv installera belysningen kommer nog det massiva stöd de har från elektrikerna att försvinna. Jag gissar att det inte är av rent ideella skäl som de pushar så hårt för systemet :)
 
  • Gilla
karlmb och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.