Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 290 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 290 inlägg
Nu kan vi nog släppa detta med pudlar.......
Du kan ha rätt där, det var onödigt men hans svar var ganska avfärdande och felaktigt. Jag hade visat på att det fanns det han påstod inte fanns.I ikeo skrev:
Det har varit så länge här. Obegripligt att det inte stoppas.I ikeo skrev:
Den här tråden är mer anti-Plejd än för Plejdanvändare. Tråkigt nog.
Nej. Detta är fortfarande något du inbillar dig/hittar på. Hela tråden är full av exempel på när folk fått förtydliga för dig att du får vara hur nöjd du vill med Plejd. Det börjar bli aningen tröttsamt.Nissens skrev:
Vilka erfarenheter har du förhindrats att utbyta här?Nissens skrev:
Eller handlar det om den klassiska offerkofta-inställningen att du bör få skriva vad du vill utan att bli ifrågasatt? Ja i.s.f. är nog ett hårt modererat Plejdforum på facebook, där negativa kommentarer omedelbart tas bort, en bättre plats för dig.
Redigerat:
Jag känner bara till en skribent som blivit avstängd från en plejdtråd och fick sina och svarande inlägg borttagna. Det är samma person som klagar på mobbning. Kan vi återgå till ämnet nu? Känner någon sig sugen på en rörelsevakt eller armatur för att bygga ut sitt smarta hem?R RoAd skrev:Nej. Detta är fortfarande något du inbillar dig/hittar på. Hela tråden är full av exempel på när folk fått förtydliga för dig att du får vara hur nöjd du vill med Plejd. Det börjar bli aningen tröttsamt.
Vilka erfarenheter har du förhindrats att utbyta här?
Eller handlar det om den klassiska offerkofta-inställningen att du bör få skriva vad du vill utan att bli ifrågasatt? Ja i.s.f. är nog ett hårt modererat Plejdforum på facebook, där negativa kommentarer omedelbart tas bort, en bättre plats för dig.
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Nu har jag ju inget Plejdsystem, men jag hade det skulle jag vara glad för rörelsevakten. Att slippa ringa in elektriker för att montera en fast ansluten sådan är en klar förbättring. Tänk om den dessutom innehåller en "linjär ljussensor" också. Då vore det faktiskt ett riktigt bra tillskott.J Jocke Best skrev:
Resten av produkterna tycker jag var ganska onödiga för slutanvändarna. Elektrikerna tycker kanske annorlunda.
Av de "nya" prylarna är det nog bara rörelsevakten som är intressant men det faller ju på om den även har en ljus sensor eller inte.
Jag är mer förvånad över hur plejd missar ett helt segment med att inte göra som Philips gör med sina armaturer med inbyggd HUE funktionalitet.
Så svårt kan det väl ändå inte vara att bygga en modul som är Plejd kompatibel och sen sälja till tredjeparts tillverkare av armaturer. Då har man ju en win win situation där en vanlig användare kan koppla in armaturer i en existerande Plejd miljö fast då blir ju kansek elektrikerna arga för att dom inte får installera nåt.
Jag är hyffsat nöjd med hur min Plejd installation det jag är mindre nöjd med är att elektrikern konsekvent stoppade in DIM-01 överallt istället för DIM-02 som ju skulle sparat mig pengar dock skulle elektrikern få en mindre kickback så det är ju inte svårt att lista ut varför.
Jag är mer förvånad över hur plejd missar ett helt segment med att inte göra som Philips gör med sina armaturer med inbyggd HUE funktionalitet.
Så svårt kan det väl ändå inte vara att bygga en modul som är Plejd kompatibel och sen sälja till tredjeparts tillverkare av armaturer. Då har man ju en win win situation där en vanlig användare kan koppla in armaturer i en existerande Plejd miljö fast då blir ju kansek elektrikerna arga för att dom inte får installera nåt.
Jag är hyffsat nöjd med hur min Plejd installation det jag är mindre nöjd med är att elektrikern konsekvent stoppade in DIM-01 överallt istället för DIM-02 som ju skulle sparat mig pengar dock skulle elektrikern få en mindre kickback så det är ju inte svårt att lista ut varför.
Då måste förstås tillverkarna vara intresserade av det. Plejd är antagligen ett för litet system för att det ska löna sig. Jämfört med HUE/Zigbee så finns de knappt.I ikeo skrev:Av de "nya" prylarna är det nog bara rörelsevakten som är intressant men det faller ju på om den även har en ljus sensor eller inte.
Jag är mer förvånad över hur plejd missar ett helt segment med att inte göra som Philips gör med sina armaturer med inbyggd HUE funktionalitet.
Så svårt kan det väl ändå inte vara att bygga en modul som är Plejd kompatibel och sen sälja till tredjeparts tillverkare av armaturer. Då har man ju en win win situation där en vanlig användare kan koppla in armaturer i en existerande Plejd miljö fast då blir ju kansek elektrikerna arga för att dom inte får installera nåt.
Dessutom tror jag att du har en stor poäng angående relationen med elektriker. Om de börjar göra det möjligt för slutkunden att själv installera belysningen kommer nog det massiva stöd de har från elektrikerna att försvinna. Jag gissar att det inte är av rent ideella skäl som de pushar så hårt för systemet

