1 583 läst ·
12 svar
2k läst
12 svar
Plejd Vridadapter hall och biorum
Plejd Vridadapter hall och biorum
Hej! Jag vill kunna styra mitt biorum från hallen i hallen har jag Dim 01 med vridadapter RTR-01i biorummet sitter krondimmer dim-02. Som det är nu så kan jag bara tända upp i biorummet med ett dubbelklick på vridadapter jag skulle även vilja kunna dimra och stänga av. Vad behöver jag köpa till för att få det att fungera? Jag misstänker att om jag köper en till vridadapter så behöver den ström på något vis hur löser man det?
//Magnus
Hej! Jag vill kunna styra mitt biorum från hallen i hallen har jag Dim 01 med vridadapter RTR-01i biorummet sitter krondimmer dim-02. Som det är nu så kan jag bara tända upp i biorummet med ett dubbelklick på vridadapter jag skulle även vilja kunna dimra och stänga av. Vad behöver jag köpa till för att få det att fungera? Jag misstänker att om jag köper en till vridadapter så behöver den ström på något vis hur löser man det?
//Magnus
Hej och välkommen till forumet.
Om jag förstår dig rätt borde du kunna byta ut din vridadapter och istället sätta en återfjädrande kron där tändtrådarna går till varsin ingång (1 och 2) på din dim-01. Då kan du själv välja vad ingång 2 ska styra, förslagsvis dina lampor i biorummet.
Om jag förstår dig rätt borde du kunna byta ut din vridadapter och istället sätta en återfjädrande kron där tändtrådarna går till varsin ingång (1 och 2) på din dim-01. Då kan du själv välja vad ingång 2 ska styra, förslagsvis dina lampor i biorummet.
Vridadaptern kan styra flera mottagare synkroniserat, men inte separat.J jmb123 skrev:Plejd Vridadapter hall och biorum
Hej! Jag vill kunna styra mitt biorum från hallen i hallen har jag Dim 01 med vridadapter RTR-01i biorummet sitter krondimmer dim-02. Som det är nu så kan jag bara tända upp i biorummet med ett dubbelklick på vridadapter jag skulle även vilja kunna dimra och stänga av. Vad behöver jag köpa till för att få det att fungera? Jag misstänker att om jag köper en till vridadapter så behöver den ström på något vis hur löser man det?
//Magnus
Inte så du vill ha det antar jag?
Allvetare
· Västra Götalands
· 850 inlägg
Vad mycket enklare och billigare det hade blivit om frugan accepterat tryckknapp, wph-01 och det hade varit klart utan någon kabeldragningJ jmb123 skrev:
Absolut men det är bäst att göra som hon säger hennes tålamod börjar ta slut med alla mina påhitt. Men jag ska göra ett nytt försök att övertala henne att köpa en wph-01 istället ekonomi brukar funka Vi får se Tack för all hjälp
Redigerat:
Allvetare
· Västra Götalands
· 850 inlägg
Såg ditt inlägg på Plejd support Facebookgrupp 

Jag har haft min hemmabio ett bra tag, nu börjar grejerna gå sönder. Det känns det känns lite surt att börja investera i nya ljus styrningar när man redan har betalt en gång. Det drar gärna i väg när man väl börjar det är 500 här 500 där till slut är det flera tusen innan man ens har kommit igång sen vill jag ha en gateway och byta ut resten av dimrarna i huset. Men sånt är livet ska man ha kul så får man investera pengar. Ha en bra dagHärryda2015 skrev:
Klicka här för att svara