Nissens Nissens skrev:
Japp, du glömde att berätta varför. För att jag redan hade rörelsedeckar från tredjepart som inte går på batterier.
Ja den installationen, ja. Är fullt i klass med värmepumpen.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Nissens
R RoAd skrev:
Gissar att även denna åsikt ändras så fort plejd lanserar en temperatursensor :)

Just nu KAN du ju inte ens om du skulle vilja
Gissa på du. Jag går mer på fakta och erfarenheter. 😊

Vet faktiskt inte var jag skulle vilja mäta temperatur med Plejd, och varför.

R
Nissens Nissens skrev:
Japp, du glömde att berätta varför. För att jag redan hade rörelsedeckar från tredjepart som inte går på batterier.

Jag använder alltså endast dom utomhus.

Så för mig är det onödigt, kanske annorlunda för andra.
Just det, det var när du ena sekunden kallade saker som var kabelanslutna för dumma samtidigt som rörelsesensorer skulle installeras med starkström.

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Gissa på du. Jag går mer på fakta och erfarenheter. 😊

Vet faktiskt inte var jag skulle vilja mäta temperatur med Plejd, och varför.
Vilka andra system har du egna erfarenheter av?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Nissens
jbr jbr skrev:
Ja den installationen, ja. Är fullt i klass med värmepumpen.
Ja, det fungerar också utmärkt.

Kan du beskriva installationen med deccarna, eftersom du verkar ha koll? 😉

Nissens
jbr jbr skrev:
Du använder ju andras erfarenheter (som du aldrig kan värdera eller validera) som bas för din egen argumentation...
Det gäller det du skriver också, det är minst lika osäkert som det andra skriver. 😊

Nissens Nissens skrev:
Det gäller det du skriver också, det är minst lika osäkert som det andra skriver. 😊
Du menar vi som inte säger oss ha problem ljuger?

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Och då du inte lever ett vanligt "Svenssonliv" blir det naturligtvis lite andra hänsyn att ta.
Så är det naturligtvis. Men du känner väl Murphy. Det är han som hälsar på när Svensson har sin årliga vecka på Mallis. 😢

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Några kronor kostar det säkert, men visst täcker hemförsäkringen det. Har du ett gammalt golv blir det sannolikt åldersavdrag förstås.
Jag antar att du aldrig haft en skada där försäkringsbolaget behövt bli inblandad. Åtminstone låter det så på ditt naiva resonemang.
Nissens Nissens skrev:
Men man kan ju inte oroa sig för allt hela tiden, och just detta är tillräckligt ovanligt för att man inte orkar bry sig.
Jag oroar mig inte det minsta. Speciellt inte efter att en sensor för runt 150:- minskat riskerna rejält.

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Så är det naturligtvis. Men du känner väl Murphy. Det är han som hälsar på när Svensson har sin årliga vecka på Mallis. 😢
Ja vi är olika, trots rätt många resor utomlands och inom landets gränser har jag aldrig känt någon ångest över ev fryshaveri. Men jag har en liten inblick då min svåger, han som kan sitta på Mallis och tända lyset i köket och även kan se tempen i frysboxen, se vad som händer på torpet och i huset medhjälp av sina 18 kameror mm mm. har mer ångest än mig som får se hur det gick när jag kommer hem.

E elmont skrev:
har mer ångest än mig som får se hur det gick när jag kommer hem.
Det kanske finns medelvägare som ger trygghet utan ångest? 🤔😉

R
E elmont skrev:
Ja vi är olika, trots rätt många resor utomlands och inom landets gränser har jag aldrig känt någon ångest över ev fryshaveri. Men jag har en liten inblick då min svåger, han som kan sitta på Mallis och tända lyset i köket och även kan se tempen i frysboxen, se vad som händer på torpet och i huset medhjälp av sina 18 kameror mm mm. har mer ångest än mig som får se hur det gick när jag kommer hem.
Lite samma sak som jag skrev tidigare, men ... systemet ska inte behöva övervakas. Systemet ska övervaka det du är intresserad av att hålla koll på och larma om något blir fel.

Jag oroar mig inte alls längre, jag vet att om något händer så blir jag informerad om det.

• Gilla
tveksamt och 1 till
  • Laddar…
Nissens
R RoAd skrev:
Lite samma sak som jag skrev tidigare, men ... systemet ska inte behöva övervakas. Systemet ska övervaka det du är intresserad av att hålla koll på och larma om något blir fel.
Det är väl snarare så att om man är oroligt lagd så har man behov av att ha koll på allt, även det som mest sannolikt inte kommer att orsaka något problem…
Tänk om wifi lägger av när du är ute och reser, vilken ågren. När du kommer hem visar det sig att allt är som det skall vara. Utom routern då förstås. 😊

Nåja, han gör faktiskt framsteg, det har inte nämnts vare sig plejdhatare eller systemadministratör på ett tag. Trevligt!
I allt annat är det som vanligt i Nissens värld....(Eller hette det I Fablernas Värld?)
Edit: redigerat meningsbyggnad och upprepande av ord

Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
Jocke Best och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.