F
K kva skrev:
Allvarligt Ossian, vad får du ut av att förolämpa mig?
Exakt var är förolämpningen?
 
  • Gilla
tveksamt och 1 till
  • Laddar…
J
Nissens Nissens skrev:
Det är väl snarare de som inte uppskattar Plejds prylar här som är totalt faktaresistanta. Tex begriper du antagligen inte hur det kommer sig att Plejds armaturer sålde slut direkt.

Eftersom du inte tagit till dig någon info om Plejd tidigare skulle jag tro att du inte har koll på vad aktiekursens utveckling beror på heller.

Oavsett, så blir det kommande året avgörande för den framtida utvecklingen.
Fel tråd. Du tänker nog på paroditråden nu. Har du läst tråden?
 
  • Haha
  • Gilla
Jonatan79 och 3 till
  • Laddar…
K
F fsn skrev:
Exakt var är förolämpningen?
I citatet.
Jag är tvivlar inte på att du både besitter tillräcklig läsförståelse och har empati nog för att se att tråden åter igen går från att hugga på på nissens trollningar till att i svepande ordalag hacka på både slutanvändarna av Plejds produkter och elektriker. Det kanske fanns en droppe humor där i början men den har för länge sedan bytts ut mot en otrevlig ton och generella påståenden om hur korkade och fega okända medmänniskor är.
 
  • Gilla
foppa och 1 till
  • Laddar…
F
K kva skrev:
I citatet.
Jag är tvivlar inte på att du både besitter tillräcklig läsförståelse och har empati nog för att se att tråden åter igen går från att hugga på på nissens trollningar till att i svepande ordalag hacka på både slutanvändarna av Plejds produkter och elektriker. Det kanske fanns en droppe humor där i början men den har för länge sedan bytts ut mot en otrevlig ton och generella påståenden om hur korkade och fega okända medmänniskor är.
Du måste vara det mest den mest lättkränkta i världen om du tog till dig så förbannat av det. Och hur du fick in Nissens i det är ett stort mysterium. Det du blev så upprörd över var ju, om man skalar av det, tom sant.
 
Redigerat:
K
F fsn skrev:
Du måste vara det mest den mest lättkränkta i världen om du tog till dig så förbannat av det. Och hur du fick i Nissens i det är ett stort mysterium. Det du blev så upprörd över var ju, om man skalar av det, tom sant.
Jag börjar hysa tvivel om läsförståelsen. Hoppet kvarstår avseende empati, vi får väl se.
Vad anser du är sant om mig i det jag citerade? Utveckla gärna.
 
F
K kva skrev:
Jag börjar hysa tvivel om läsförståelsen. Hoppet kvarstår avseende empati, vi får väl se.
Vad anser du är sant om mig i det jag citerade? Utveckla gärna.
Så vitt jag kan se så är det inte en citering på nåt du skrivit eller nämner dig vid namn öht. Min läsförståelse är dokumenterat god. Empati har jag för de som behöver det.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Ja, ditt system är mer en hobby, Plejdanvändare har inte systemet som en hobby, de vill bara att det fungerar.
Skulle knappast kalla Plejd för ett system... det är snarare en digital knapp som gör att du kan ändra belysningen med telefonen och med knappen på väggen. För att kalla det ett system så anser åtminstone jag att det kräver aningen mer än "gammal elkoppling" och ett interface till telefonen.

Ett "riktigt styrsystem" kan betydligt mer ex.vis KNS, Lutron, Crestron mfl.
 
  • Gilla
i&e JOHN och 1 till
  • Laddar…
Nissens
L Ljus kunskap skrev:
Skulle knappast kalla Plejd för ett system... det är snarare en digital knapp som gör att du kan ändra belysningen med telefonen och med knappen på väggen. För att kalla det ett system så anser åtminstone jag att det kräver aningen mer än "gammal elkoppling" och ett interface till telefonen.

Ett "riktigt styrsystem" kan betydligt mer ex.vis KNS, Lutron, Crestron mfl.
Det är många som inte håller med dig. Du verkar inte heller ha någon koll på vad man kan göra med Plejds system. Gå gärna in och kolla i Plejdgrupper på andra forum. I Plejdtrådarna på Byggahus huserar mest de som är mer intresserase av andra system. ☺️
 
Nissens Nissens skrev:
Det är många som inte håller med dig. Du verkar inte heller ha någon koll på vad man kan göra med Plejds system. Gå gärna in och kolla i Plejdgrupper på andra forum. I Plejdtrådarna på Byggahus huserar mest de som är mer intresserase av andra system. ☺️
Är Plejd ett hemautomations system eller inte?
Om inte, är det dit man vill, tror du?
 
R
Nissens Nissens skrev:
Det är många som inte håller med dig. Du verkar inte heller ha någon koll på vad man kan göra med Plejds system. Gå gärna in och kolla i Plejdgrupper på andra forum. I Plejdtrådarna på Byggahus huserar mest de som är mer intresserase av andra system. ☺️
Och för nyheter om kriget i Ukraina, gå in på tass.com :)
 
  • Haha
  • Gilla
David Wallin och 3 till
  • Laddar…
Nissens
FredrikR FredrikR skrev:
Är Plejd ett hemautomations system eller inte?
Om inte, är det dit man vill, tror du?
Det är inte till för de som har hemautomation som hobby i allafall.
 
R RoAd skrev:
Och för nyheter om kriget i Ukraina, gå in på tass.com :)
Säker oberoende källa, pravda.ru 😉
 
  • Haha
  • Gilla
David Wallin och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det är inte till för de som har hemautomation som hobby i allafall.
Precis som det inte är till för dem som vill ha ett system för hemautomation.

Nissens Nissens skrev:
...vad man kan göra med Plejds system.️
Bara för att man har fantasi nog för att göra mycket med Plejds komponenter innebär inte det att de utgör ett system.

Det finns många exempel på att kreativitet kan medge ett utökat antal tillämpningar för en produkt med i övrigt stora begränsningar.
 
  • Gilla
  • Haha
David Wallin och 3 till
  • Laddar…
G
FredrikR FredrikR skrev:
Är Plejd ett hemautomations system eller inte?
Om inte, är det dit man vill, tror du?
Har man fler än en Plejdpryl är det väl ett system då enheterna är ihopkopplade i ett mesh, jag har 8st plejd enheter och kan alltid komma åt enheten som är längst bort. Det finns naturligtvis mer eller mindre avancerade "system", jag har även några Shelly men de är wifi beroende, ett gäng Hue/Zigbee med hub samt några tuya.
 
G OMathson skrev:
Har man fler än en Plejdpryl är det väl ett system då enheterna är ihopkopplade i ett mesh, jag har 8st plejd enheter och kan alltid komma åt enheten som är längst bort. Det finns naturligtvis mer eller mindre avancerade "system", jag har även några Shelly men de är wifi beroende, ett gäng Hue/Zigbee med hub samt några tuya.
Ja, det är ett system, ett system av reläer och dimrar.
Det är dock inget hemautomatiseringssystem.
 
  • Gilla
Tsdoesds och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.